• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت؛

بهره برداری از ۶ طرح صنعتی در البرز/ پشتیبان صنعتگران هستیم تا چرخ تولید این مملکت بچرخد

  • کد خبر : 9272
  • 06 شهریور 1401 - 12:17
بهره برداری از ۶ طرح صنعتی در البرز/ پشتیبان صنعتگران هستیم تا چرخ تولید این مملکت بچرخد
معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت با اشاره به بهره برداری از 6 طرح صنعتی در استان البرز گفت: این طرح ها با ارزش سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به واسطه آن ها برای بیش از ۶۰۰  نفر اشتغال زایی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سیدمهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت در جریان بهره برداری از ۶ طرح صنعتی در استان البرز که به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار البرز، نمایندگان مجلس و سازمان صمت استان البرز انجام شد، گفت: این طرح ها با ارزش سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به واسطه آن ها برای بیش از ۶۰۰  نفر اشتغال زایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح ها ارزش افزوده زیادی برای استان ایجاد می کند و یک اقدام موثر و تحولی محسوب می شود اذعان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه ما این است که در کنار صنعتگران باشیم و در صورت وجود مشکل، در حد توان خود در رفع آن بکوشیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت ادامه داد: نسبت به توان خود با تمام وجود، پشتیبان صنعتگران هستیم تا چرخ تولید این مملکت بچرخد و صنعتگران ما همیشه پا برجا باشند؛ آن ها باید به فکر بازارهای صادراتی باشند و ما نیز در این زمینه می توانیم به آن ها کمک های شایانی داشته باشیم.

نیازی بیان کرد: در جلسه شورای گفت وگوی‌ بخش خصوصی و دولت نیز، مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان البرز مورد بررسی قرار گرفت و این موارد تا زمان رفع موانع و مشکلات در ستاد پیگیری می شود. در هفته دولت اقدامات بسیار متنوعی در سطح کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است و ۳۷۰ طرح در کل کشور به ارزش سرمایه گذاری حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۳ هزار نفر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان صمت، محدود به حوزه های یادشده نیست، اظهار کرد: این وزارتخانه از زمان آغاز فعالیت خود، اصلاح ساز وکارهای حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت را به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار داد؛ رفع موانع تولید و صادرات جزو موضوعات مهمی بود که در این راستا چند مصوبه خوب در سطح دولت مطرح شد که حتی برخی از مصوبات نیاز به مجوز قانونی داشت و در جلسه سران قوا در مورد آن صحبت شد.

معاون هماهنگی و امور کسب وکار وزیر صمت بیان کرد: علاوه بر اقدامات مذکور، اصلاحی دیگر نیز صورت گرفت. تامین مواد اولیه یکی از چالش های اصلی واحدهای صنعتی استان البرز بود و در خصوص تامین مواد اولیه پتروشیمی اقداماتی به لحاظ مصوبه صورت گرفته که نیاز به همکاری سایر دستگاه ها مانند وزارت نفت دارد تا مواد اولیه آنان نیز تامین شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9272

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.