• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد؛

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر از مشاوره ژنتیک در البرز

  • کد خبر : 27915
  • 17 اردیبهشت 1403 - 11:31
بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر از مشاوره ژنتیک در البرز
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در راستای پیشگیری از معلول زایی، در سال گذشته پنج هزار و ۳۷۸ نفر از مشاوره ژنتیک در این استان بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز به فعالیت‌های این اداره کل در راستای پیشگیری از معلول‌زایی و اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۳۷۸ نفر از مشاوره ژنتیک در این استان بهره مند شده اند.

وی با اشاره به انجام غربالگری و مشاوره ژنتیک در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی در سطح استان، در خصوص پروژه شناسایی اقدامات ژنتیکی در خانواده‌های دارای معلولیت که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اعلام کرد: ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک رایگان استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه هزینه آزمایشات ژنتیک تا سقف ۱۵میلیون تومان از سوی بهزیستی پرداخت می شود، اعلام کرد: در سال گذشته پنج هزار و ۳۷۸ نفر از مشاوره ژنتیک بهره مند شده‌اند که از این تعداد، دو هزار و ۶۷۲ خانوار از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه ژنتیک استفاده کردند.

محمدی فلاح با اشاره به اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها برای زنان سرپرست خانوار نیز گفت: طی سال گذشته این طرح برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانواده و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی نیز برای پنج هزار و ۹۶۸ نفر برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به مشکلات خانواده های دارای معلول و هزینه های بالای آنها در پایان خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه نیز مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک به صورت رایگان انجام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.