• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

بهینه سازی هزار و ۳۰۰ واحد موتورخانه در استان البرز

  • کد خبر : 8582
  • 01 مرداد 1401 - 10:56
بهینه سازی هزار و ۳۰۰ واحد موتورخانه در استان البرز
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از جلب مشارکت و اجرای بیش از یک هزار و 300 واحد موتورخانه در طرح بهینه سازی موتورخانه ها در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سیدرضا غفاریان مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از جلب مشارکت و اجرای بیش از هزار و ۳۰۰ واحد موتورخانه در طرح بهینه سازی موتورخانه ها در سطح استان خبر داد و گفت: در تعاریف علمی از بهینه سازی به عنوان انتخاب پاسخ مناسب از میان چندین پاسخ در دسترس یاد می شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس بهینه سازی مصرف گاز را می توان یکی از پاسخ های مناسب برای به حداقل رساندن هدررفت انرژی که نتیجه آن موجب کاهش مصرف گاز می شود، بیان کرد. به عبارت ساده تر بهینه سازی مصرف گاز صرفا کاهش مصرف آن نیست، بلکه کاهش هدررفت گاز است که در نتیجه  کاهش مصرف حاصل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ و با ابلاغ طرح «مدیریت، کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی در ساختمان ها»، شرکت گاز استان البرز به عنوان یکی از شرکت های گاز استانی پیشرو در پروژه « افزایش کارایی سیستم های گرمایشی و موتورخانه ها» فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.

غفاریان افزود: بر اساس طرح ارائه شده، این پروژه در قالب سه فاز که فاز نخست آن تکمیل سیستم های گرمایشی، موتورخانه های موجود شامل اقداماتی از قبیل تنظیم مشعل، عایق کاری و نصب ضدرسوب مغناطیسی و الکترومغناطیسی است، از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۹ در شرکت گاز استان البرز شروع شد.

وی به تجزیه و تحلیل دقیق بازار هدف این پروژه در سطح استان البرز اشاره و اذعان کرد: با اولویت بندی مناسب و استفاده بسیار خوب از ظرفیت شرکت های مجری طرح در مسیر تبلیغات و معرفی طرح به مشترکین مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی، امور بهینه سازی مصرف گاز، شرکت گاز استان البرز موفق به جلب مشارکت بیش از هزار و ۵۰۰ مشترک در طرح، اجرا و تکمیل بیش از هزار و ۳۰۰ واحد موتورخانه در سطح استان البرز شده است.

مدیر عامل شرکت گاز البرز با بیان اینکه این شرکت، یکی از پنج شرکت گاز استانی موفق در اجرای طرح مذکور در سطح کلان کشور است عنوان کرد: بر اساس برآورد انجام یافته، به طور میانگین ۲۰ درصد مصرف گازطبیعی مشترکین مشارکت کننده که فعالیت بهینه سازی موتورخانه های آن ها تکمیل شده، نسبت به دوره های مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

غفاریان اضافه کرد: با احتساب مشوق های مالی در نظر گرفته شده توسط شرکت ملی گاز ایران، به طور میانگین ۳۰ درصد مبلغ قبض پرداختی این مشترکین کاهش یافته است. بر اساس روش اجرایی تدوین شده در طرح، همه مشترکین مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی می توانند با مراجعه به سایت www.goc.nigc.ir در این طرح شرکت کرده و از مزایای رایگان طرح تا سقف مبلغ بهینه سازی پیش بینی شده برخوردار شوند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8582

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.