• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

به اسم خدمت، مردم را خوار نکنید

  • کد خبر : 5195
  • 03 اردیبهشت 1400 - 18:59
به اسم خدمت، مردم را خوار نکنید
امام جمعه کرج با بیان اینکه راه مذاکره را یک بار رفته اید، پس به فکر عزت مردم باشید، متذکر شد: شما که وعده های دروغ این ها را مکرر در مکرر تجربه کرده اید پس چرا مسیر رفته را می روید؟ به اسم خدمت به مردم، مردم را خوار نکنید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه ۱۵ ماه مبارک رمضان، ولادت پربرکت کریم اهل‌بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) است، اظهار داشت: کمتر پرداختن به جایگاه رفیع و مقام بلند این حضرت، یکی از مظلومیت‌های ایشان است.

وی مطرح کرد: امروز سالگشت وفات حضرت خدیجه کبری (س) است؛ بانوی بزرگواری که نَسَب شریفشان با رسول خدا در قُصَی‏ بن‏ کِلَاب که جد چهارم پیامبر است به هم می‏رسند، یعنی از ذریه حضرت ابراهیم و متدین به دین حنیف هستند. ایشان قبل از اسلام به سه لقب معروف بودند: طاهره، ام الایتام و سیده قریش.

امام‌جمعه کرج افزود: با ثروت و جلالی که ایشان داشتند اشراف حجاز خواستگارشان بودند، اما به ازدواج با پیامبر راضی شدند و خود اقدام کردند، زیرا در رسول خدا چیزی جز صداقت، پاکی، امانت‌داری، ذکاوت و فضائل پسندیده نمی‌دید. حضرت خدیجه کبری دارای صفات و فضائل فراوانی هستند و از سجایای بسیار بلندی برخوردار بودند به‌طوری‌که ائمه (ع) به انتسابشان به حضرت افتخار و مباهات می‌کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: عقل و درایت و بررسی زندگی نورانی حضرت خدیجه (س) از ایشان الگوی کاملی ساخته است. بانوان بزرگوار می‌توانند در مقابل الگوهاى انحرافى غربى که دشمنان به رنگ‌های مختلف عرضه می‌کنند و در تلاش هستند تا با نفوذ فرهنگی و قدرت رسانه‌ای خود عقاید و اخلاقشان را از بین ببرند ایستادگی و مسیر درست را طی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: ۲۵ سال با پشتوانه اقتصادی و سیاسی در کنار رسول خدا بودند و ازنظر ایمان و عقیده در جایگاهی قرار گرفتند که خدا و پیامبر و ملائکه ایشان را دوست داشتند و بر ایمانشان مباهات و ایشان را به‏عنوان یکی از بزرگ‌ترین زنان جهان معرفی می‏کردند. خدای تعالی همه ما را از پیروان واقعی اهل‌بیت (ع) قرار دهد.

برخورد موشک به قلب اسرائیل یعنی شکست آن‌ها

وی بیان کرد: پنجم اردیبهشت سالگشت شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است و البته آمریکا در طول این بیش از ۴۰ سال تجربه شکست از ایران را درصحنه‌های مختلف زیاد داشته است، ولو به خود نمی‌گیرد و شرارت‌هایش را ادامه می‌دهد و برای ما گرفتاری و زحمت درست می‌کند. سختگیری‌ها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که اعمال می‌کند، همه به دلیل شکست‌هایی است که خورده و می‌خورد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: این جبهه گسترده و فراگیر مقاومت که او و صهیونیست‌ها را احاطه کرده، خواب خوش را از آن‌ها گرفته و قدرت نظامی آنان را به سخره گرفته شکستی است که از ایران خورده است. اینکه نمی‌تواند یمن را پس از چند سال جمع کند و در سوریه موفق شود و در افغانستان و عراق گیر کرده و باید منطقه را ترک کند، شکست‌هایی است که از تفکر گسترده شده انقلاب ایران در عالم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: اصابت موشک به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای اسرائیل و نفوذ آن به عمق ۲۰۰ کیلومتری و عبور از گنبد آهنین و اینکه نتوانند معلوم کنند چه کسی و چگونه زده، یعنی شکست. یعنی به روز‌های فروپاشی اسرائیل نزدیک می‌شویم و به‌زودی در قبله اول مسلمین نماز جماعت برپا خواهیم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سختگیری‌های همه‌جانبه آمریکا خاطرنشان کرد: حالا بر ما سخت بگیرند چیزی عوض نمی‌شود. مسئولین دیپلماسی ما این مطلب را خوب درک کنند که کار استکبار تمام است و مرعوب بعض عملیات ایذایی و سروصدا‌هایی که درمی‌آورند را نشوند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات دستورات رهبری را اجرا کنید، عنوان کرد: در این رفت‌وآمد‌ها که برای مذاکره انجام می‌دهند دستورات رهبر معظم انقلاب را مدنظر داشته باشند که فرمودند: ما هیچ عجله‌اى براى رفع تحریم‌ها نداریم. حرفمان هم پیچیده نیست؛ اول، رفع همه تحریم‌ها دوم، راستی آزمایی و سوم انجام تعهدات طرفینى. بسیار واضح و روشن فرمودند که نباید مذاکرات فرسایشی شود، اما می‌شنویم که باز آقایان در حال گفت‌وگوی مرحله‌به‌مرحله و گام‌به‌گام هستند تا خسارت دیگری به کشور وارد کنند.

آمریکا دیگر نمی‌تواند کشور‌ها را علیه ایران یک‌صدا کند

امام‌جمعه کرج با اشاره به جایگاه سست آمریکا در جهان اظهار کرد: امروز ایران در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد؛ می‌بینید که آمریکا مثل گذشته نیست و کسی قبولش ندارد و نمی‌تواند کشور‌ها را علیه ایران یک‌صدا کند. از طرف دیگر مشغول درگیری جدی است که با چین و روسیه دارد. از همه مهم‌تر قدرت دفاعی ایران است که می‌تواند از خودش و دوستانش حتی بیرون از مرزهایش دفاع کند و در صورت لزوم اقدام محکم و کوبنده داشته باشد؛ لذا نباید آقایان از موضع ضعف در مقابل کشور‌های غربی و اروپایی حاضر شوند.

وی ضمن عرض تسلیت دوباره عروج سردار سید محمد حجازی بیان کرد: وی شخصیتی بود که سالیان عمرش را در راه خدمت به انقلاب و اسلام سپری کرد و منشأ آثار و خدمات کم‌نظیری در داخل و خارج از کشور بود. بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی از کار‌های ماندگار این عزیز است. جبهه استکباری از رفتن او خوشحال شدند، اما باید بدانند بنیانی که برای مقابله با مستکبران عالم گذاشته‌شده قائم به شخص نیست و با شهادت سربازانش سست نمی‌شود بلکه مستحکم‌تر و بالنده‌تر می‌شود.

به اسم خدمت، مردم را خوار نکنید

امام جمعه کرج با بیان اینکه راه مذاکره را یک بار رفته اید، پس به فکر عزت مردم باشید، متذکر شد: شما که وعده های دروغ این ها را مکرر در مکرر تجربه کرده اید پس چرا مسیر رفته را می روید؟ من جرب المجرب حلت به الندامه. مردم انقلابی ایران همه سختی ها را تا به امروز تحمل کرده اند تا عزتشان محفظ بماند. به اسم خدمت به مردم، مردم را خوار نکنید. همین روزها دوباره به گفته خودشان بزرگترین بسته تحریمی را برای ایران در نظر گرفتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به بدعهدی های آمریکا، بیان کرد: همین هایی که دم از مذاکره و توافق می زنند همزمان تحریم می کنند یعنی اصلا به هیچ توافقی پایبند نیستند و باز خودشان رسماً می گویند هیچ تضمینی برای اینکه دوباره بعد از توافق از آن خارج شوند وجود ندارد و تاکید می کنند که موضع ایران را درباره اینکه یک جا تحریم ها را برداریم و راستی آزمایی صورت بگیرد نمی پذیریم. پس چرا به این جرثومه فساد و حقه بازی دل بسته اید؟

افراد پشت پرده بگذارند آقایانی که مشغول بررسی صلاحیت ها هستند کارشان را انجام دهند

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نزدیک شدن انتخابات شورای شهر مطرح کرد: مکرر عرض شد افراد ذی نفوذ پشت پرده بگذارند آقایانی که مشغول بررسی صلاحیت ها هستند کارشان را انجام دهند. فشارهایی که می آورند تا رد شده هایی که تخلفات بیّنی داشته اند تایید شوند چه معنایی دارد؟

نماینده رهبر معظم انقلاب افزود: از طرف دیکر هم عزیزانی که دست به قلم می شوند تا تائید و یا رد کنند بدانند که لبه جهنم نشسته اند و اگر بدون دلیلی که قانون آن را دلیل می داند «اینکه هر کس از کسی چیزی می داند معیار نیست معیار الزامات قانونی است که در محکمه بتوانند مدرک ارائه کنند» اقدامی داشته باشند خدای نکرده از روی حب و بغض و امثال اینها برای دنیای دیگران خودتان را جهنمی نکنید این امور حق الناس است که با شهادت هم گناهش بخشیده نمی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5195

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.