• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
عضو شورای شهر کرج خطاب به شهردار:

بیش از این سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید

  • کد خبر : 12537
  • 04 دی 1401 - 18:33
بیش از این سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید
عضو شورای اسلامی شهر گفت: آقای شهردار به جای بذل مدیریت ها در تامین رضایت گروه های سیاسی، انتخاباتی و افراد خارج از شهرداری به انگیزه و جلب رضایت همکارانتان در شهرداری بیندیشید و بیش از این، سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، جواد چپردار، عضو شورای اسلامی شهر کرج امروز در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر خطاب به رئیس، هیئت رئیسه و اعضای شورا گفت: امروز بنا دارم ابتدا به خودمان در شورا و سپس به آقای شهردار تذکر دهم. در یک سال اول فعالیت در شورا، به این نتیجه رسیدیم که برای کارآمدی بیشتر و خدمت رسانی میدانی به مردم، هر یک از اعضا مسئولیت نظارت بر یک یا دو منطقه و سازمان را بر عهده بگیریم.

وی افزود: هدف از این امر، احصای مطالبات و کاستی های مدیریت شهری در مناطق و سازمان های شهرداری و اقدام در جهت حل موارد در کمیسیون های تخصصی مربوطه و یا در معیت مدیریت شهری بود. در این راستا مقرر شد هر یک از ما در کمیسیون های مرتبط یا مورد اهتمام حضور یابیم و در معیت رئیس کمیسیون، با جدیت فراوان انجام وظیفه کنیم و در مواردی که مدیریت شهری نیاز به تصمیم یا اقدامات فوق العاده دارد کارگروه های تخصصی را تشکیل دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج، منابع انسانی، قطار شهری و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی را از جمله این کارگروه ها یا کمیته های کاربردی دانست و مطرح کرد: امید است حاصل این اقدامات با مدیریت قاطع و هوشمندانه آقای شهردار، رضایت همکاران و مردم را فراهم آورد و بتوانیم به نابسامانی های منظر شهری پایان دهیم. ولیکن به نظر می رسد ورود برخی از اعضا به همه مناطق یا سازمان ها موجبات گله مندی اعضای ناظر در آن منطقه، سازمان یا کارگروه و نیز روسای کمیسیون های مربوطه را به دنبال داشته است.

چپردار ادامه داد: قبلاً هم به سهم خودم این تذکر را به هیئت رئیسه شورا داده ام؛ من به اندازه سبقه و فهم بسیار اندک سیاسی خود، فکر می کنم که برخی از این اقدامات خبری و حضور عمومی بیشتر از آنکه کاربردی و در راستای رفع مطالبات باشند، به سبک و سیاق انتخابات نزدیک تر هستند و لذا اکنون که این مهم رعایت نمی شود، درخواست انصراف از نظارت در مناطق مربوطه را دارم، مگر آنکه هیئت رئیسه و اعضای شورا ملزم به هماهنگی یا رعایت لازم و کافی شوند.

وی در تذکر دوم به هیئت رئیسه شورا بیان کرد: شایسته آن است که جلسات رسمی بالاتفاق اعضای شورای اسلامی و شهردار در صحن علنی و محل شورای اسلامی باشد و اگر طرح مواردی از مباحث بنا بر مصلحت، ضرورت و برابر قانون لزوم ویژه داشت، برابر مقررات در جلسات رسمی و غیر علنی شورا طرح شود. آقای رئیس، شهردار هنوز پاسخ یا اثر تذکر در جدیت حضور در جلسات علنی را نداده و در جلسات اخیر در حضور، به موقع آمدن یا به موقع رفتن نیز مجاب نشده است.

اعتراض به برگزاری نشست هم اندیشی با شهردار در خارج از شهر

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: آن وقت در عوض بها دادن به اولویت جلسات صحن، خودمان همان ساعت را به هم اندیشی با شهردار آن هم خارج از شورا و حتی خارج از شهر اختصاص داده و با طرح حاشیه های بی اساس، بیش از پیش از اهمیت و اولویت جلسات صحن علنی یا غیر علنی را کاسته ایم. به انضمام آنکه ردیف های بودجه و قرارمان مستند و مقید به آن بود تا کاربری باغ محمدشهر فقط مختص رفاه پرسنل باشد و جلسات مدیریتی چون واجد حاشیه هستند، در آنجا برگزار نشوند.

چپردار با طرح این سوال که کدام ضرورت شما را مجاب به برگزاری این جلسه کرد و یا خروجی آن نه برای شورا یا شهردار، بلکه برای شهر چه بوده است؟ اظهار کرد: غرض از تذکر من اعتبار بخشیدن به صحن قانون گذاری، تمرکز بر متن و اجتناب از حواشی جاری است. بر این باورم که امروز با شرایط عیان و جاری شهرداری هر چه قدر هم که در متن مدیریت شهری بدویم شاید به نقطه مطلوب مردم نرسیم، چه برسد به آنکه گرفتار حواشی بلا اثر نیز بشویم.

وی اذعان کرد: واقعیت آن است که خواسته یا نا خواسته در طول یک سال و نیم گذشته از عمر شورا بیش از اندازه درگیر انتخاب شهردار و حواشی انتصابات بوده و به همین میزان و بیشتر از امور جاری و مدیریت شهری غفلت داشته ایم؛ کاش می شد هم ما در شورا و هم شهردار با تعقل و صداقت به فصل مشترک کارآمدی در انتصاب رضایت می دادیم و مبنای ممیزی، تعامل و کلنجار با شهردار منتخب را از دایره انتصابات به میدان کار و مطالبات مردم می بردیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه البته تذکر را اول و بیشتر بر خود لازم دانسته و قول بر رعایت آن می دهم و در مرحله بعد، استدعا و انتظار موکد از دوستان عضو شورا و شهردار دارم، خطاب به شهردار کرج مطرح کرد: این شورا برای رسیدن به جنابعالی به عنوان شهردار کلانشهر کرج مسیر بسیار دشوار، پرمرارت و حساسی را طی کرد و بنا بر ملاحظات، مصالح و استعلام استمزاجی از میان گزینه های حداقلی و به سبب بی توجهی محرز وزیر کشور به استفساریه شورای اسلامی در معیت اکثریت آرا به شما رسید.

چپردار افزود: با همه آن فراز و نشیب ها، صدور ابلاغ از سوی وزارت کشور محقق شد، اگر این نقض آشکار در عمل به قانون واقع نمی شد، شورا متهم به تعلل یا تحت فشار افکار عمومی و توصیه دستگاه های نظارتی و قضایی به تعجیل در انتخاب و تمکین مصلحتی مجاب نمی شد. با گلایه از سبک و سیاق احراز و تایید صلاحیت گزینه ها در وزارت کشور، من نه در احراز کارآمدی بلکه به تعقل، تعهد، صداقت و پاکدستی شما رای دادم و نقض و کسر در کارآمدی را در شایسته گزینی و هم افزایی تیم مدیریتی‌ انتظار جبران داشته و دارم.

وی عنوان کرد: با حساب ایام سرپرستی قریب به سه ماه توفیق مدیریت کلان شهرداری کرج را یافته اید. مشورت با بزرگان، بهره مندی از تجربه مدیران پاکدست و احصای نظر دلسوزان واقعی انقلاب برای موفقیت و اتخاذ تصمیمات شایسته و درست، بلا اشکال است ولیکن بهره گیری از نظرات نظارتی شورای اسلامی شهر البته برابر مقررات باید در اولویت امورتان باشد، قائل به آن باشید که شورای اسلامی شهر و نظر اکثریت و همراهی اتفاق آن ها مبنای انتخاب شماست.

گمان ناتوان شمردن شورا در برکناری شهردار منتخب، تحلیلی ناصواب است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: با وجود آنکه بنای ما در شورا، حمایت قاطعانه و مشفقانه از شهردار منتخب، استمرار موفقیت و کارآمدی بیشتر در مدیریت شهری واقع شده ولیکن همواره یادتان باشد که تذکر، سوال و حتی استیضاح از حقوق موثر، مسلم و قانونی اعضا بوده، هست و خواهد بود. برادر عزیزم بی تردید بهترین اتفاق برای شما، ما و مردم عزیز، تثبیت مدیریت شما تا آخرین روز و ساعت از عمر شورای ششم است و من از عمق جان، صادقانه دعا می کنم و در استمرار این موهبت به سهم یا بضاعت اندک در معیت شما هستم.

چپردار اذعان کرد: البته در این مسیر شرایطی را نیز مد نظر دارم؛ اینکه تعقل، پاکدستی و شایسته گزینی را صادقانه محقق کنید و تعامل با اعضای شورا وفق مقررات رعایت و حرمت های دو سویه صیانت شود. گمان ناتوان شمردن شورا در برکناری شهردار منتخب، تهدید انحلال شورا و نشر اخبار استعفاء از هر مصدری که باشد شایعه، رویه و تحلیل بسیار ناصوابی است که بهای اثبات صواب یا صحت آن برقراری یک جلسه فوق العاده در صحن علنی شورا خواهد بود که تجربه آن را داشته ایم.

وی عنوان کرد: مشورت اعضا از روی دلسوزی در حوزه تخصصی، کمیسیون ها یا شایسته گزینی را دخالت در انتصاب ندانید و به همان میزان دخالت اعضا در امور اجرایی خارج از عرف یا اصرار در مصادیق ناکارآمد را بالاجبار یا از رودربایستی محقق در ابلاغ یا خرج تعاملات نکنید. قرائن و اخبار موثق در توصیه یا اصرار برخی به انتصاب گزینه های ناکارآمد و بلاوجه در جانمایی معاونت ها و نفرات اول سازمان ها یا مناطق به شماست، هر اندازه که مقاومت بر شایسته گزینی تان ستودنی است، تسلیم، ابلاغ موارد یا باج خواهی به شدت مورد تذکر دلسوزان بوده و به نفع مردم نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: اگر شورا برای انتخاب، موفقیت، کارآمدی و ماندگاری شما اهتمام داشته و دارد، شما هم در حمایت و صیانت از حقوق و حرمت اعضا و شاکله شورای اسلامی شهر موظف به اهتمام، صداقت، دفاع و رعایت موکد هستید. در قائم مقامی، معاونت های مرکزی و مدیریت های مناطق و سازمان ها به ابقاء یا انتخاب کارآمدترین همکاران بیندیشید؛ خلاف آن با تعقل مورد توافق مغایرت و بی انگیزگی پرسنل شایسته را به دنبال دارد.

چپردار خاطرنشان کرد: در اجرا، تکمیل یا افتتاح پروژه های عمرانی اشراف مطالعاتی و عملیاتی را احصا کنید و در سیاست ها و برنامه ها در این حوزه با کمیسیون های شورای اسلامی به گفتمان واحد و در جلسات و طرح اقدامات به مواضع مشترک، دقیق و اجرایی موثر برسید که تکمیل و افتتاح قطار شهری، بزرگراه شمالی و پسماند از جمله مهم ترین آن ها هستند.

انتصابات را خرج تعاملات نکنید

وی ادامه داد: در تبیین اقدامات موفق شورای ششم و شهرداری در پروژه های استانی یا ملی اهتمام و هوشمندی داشته باشید به طوریکه این پروژه ها با دخالت یا گماردن مدیریت ها یا پیمان های تحمیلی یا وارداتی در سهم عملکردی سایر دستگاه ها فاکتور یا گزارش و مثل همیشه قلک شهرداری فقط بستانکار میراث هزار میلیاردی نشود. پک های رفاهی، افزایش رفاه کارکنان و لوایح از این دست، شاید در مواردی خوب باشد، ولی خوب تر آنکه، بدانید این امور اولویت مدیریت شهری و اسباب ماندگاری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه دخل و خرج شهرداری را مدیریت کنید و با بذل بیت المال سبب انباشت بیشتر اولویت ها و قصور در خدمات نشوید. اگر جایی در انتصابات، مواضع اجرایی و اقدامات عمرانی به خطا یا مغایر با کارآمدی عمل کردید، شجاعت جبران و اصلاح را داشته باشید و به خطای محرز اصرار نورزید و انتصابات را خرج تعاملات نکنید. مسئولیت انتصابات با شماست، همانگونه که مسئولیت انتخاب شما بر عهده ماست.

چپردار افزود: اگر مشورتی هم از جانب برخی اعضای شورا در مواردی مترتب یا مفروض باشد، نهایتاً کارآمدی، شایستگی و پاکدستی در انتصاب را ملاک عمل بدانید. رضایت ما حجت نیست، اگر کار صادقانه، رضایت مردم و رضای خدا نباشد، در این ماراتن به جایی نمی رسیم. در بهره مندی از پتانسیل نیروهای بومی با همه مرارت ها و ملاحظات به شما اطمینان کردیم، شما هم در انتصاب معاونین و مدیران از پتانسیل های شایسته، کارآمد، پاکدست و از میان نیروهای شهرداری بهره ببرید.

وی بیان کرد: آقای شهردارِ منتخب و بومی به ماموریت های خارج از شهرداری، شهر یا استان اصلاً نیندیشید. بی تردید من، شما یا هر انتخاب دیگری از میان پتانسیل های بومی به عنوان شهردار کلانشهر کرج، واجد کارآمدی صددرصدی نیست، ولیکن بهره مندی از مدیران موجه و مورد وثوق بدنه شهرداری می تواند در جانمایی پست های قائم مقامی، معاونت های تخصصی، مدیران میانی و در معیتتان این صددرصدی را احصا کند. به نظر کارآمدی، عدالت و تدبیر بیش از این لازم بوده و هست که باید ملحوظ نظرتان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: این اندیشه که انتخاب مدیران قابل و مورد وثوق در معیت مدیران ارشد رقیب، جایگزین و یا مانع استمرار در ماندگاری می شوند، آفت موفقیت هاست، تجربه و سبقه مدیریت ها و سرعت انتخاب و استیضاح این شورا خلاف آن را ثابت کرده است. آقای شهردار مسئولیت ماموریت نیروهای کارآمدی همچون منوچهر غفاری به استانداری حاصل اندیشه سیاسی، سوء تدبیر، نابلدی مدیریت و خطای فاحش شماست.

رونمایی از پازل های رانتی و نابلد در مدیریت دور از تعقل و عدالت است

چپردار اظهار کرد: همانطور که حذف مدیر با انگیزه، جوان و موفقی همچون شریف کاظمی و رونمایی از پازل های تکراری، منقضی، جامانده، رانتی یا نابلد در مدیریت دور از انصاف، تعقل و عدالت است. نام، نطق و منصب های من، شما و سایر اعضا نیست که می ماند، بلکه پروژه های عمرانی، زیست محیطی، خدماتی و رضایت مردم ماندگارمان می کند  اجرا و تکمیل پروژه های مهم قطار شهری، بزرگراه شمالی و پسماند جدیت، اشراف و اهتمام بیشتری می طلبد، تاکنونتان که اصلاً مطلوب نیست.

وی اظهار کرد: آثار نفوذ، پشت پرده های فساد، باج خواهی، منفعت طلبی، سیاست زدگی و اندیشه های انتخاباتی، صَرف وقت و بودجه شهرداری در این مسیر بیهوده و باطل است، نگرانی من در قرائن جاری جدی است، شما در شهرداری و ما در شورا، ثابت کنیم این تذکر، نقد یا تحلیل از اساس باطل است. آقای شهردار من درخواستی در انتصابات برای شما نه داشته و نه دارم، در عوض تلاش خواهم کرد تا در متن کارها، مشورت و تکالیف در معیت شهردار منتخب باشم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: ولیکن در شایستگی مدیران انتصابی به ویژه در سازمان های تخصصی و مرتبط با کمیسیون، مشورت شما را نشانه تعقل و یا کاربلدی و غیر از آن را  نهایت بی تدبیری و نقض در صداقت می دانم. به جای بذل مدیریت ها در تامین رضایت گروه های سیاسی، انتخاباتی و افراد خارج از شهرداری به انگیزه و جلب رضایت همکارانتان در شهرداری بیندیشید و بیش از این، سرمایه های انسانی را نیمکت نشین بازی های سیاسی نکنید.

چپردار اظهار کرد: در انتخاب قائم مقام و برخی از مدیران مناطق یا سازمان ها عدم کارآمدی را به کرات تذکر مشفقانه داده ام، اگر ناکارآمد گزینی برخی از لپ لپ های مدیریتی و نادیده انگاری به کارآمدی باقی پتانسیل های موجود اصلاح نشود یا در سایر موارد نیز این سبک محقق شود، به تذکر اکتفا نخواهم کرد و از بکارگیری های مکرر، رانتی، تعاملی و رفت و برگشتی برخی از پازل های کاغذی به وقتش از این تریبون، مورد به مورد سوال می کنم.

ضرورت بهره مندی از پتانسیل های مدیریتی بانوان عفیف و متخصص

وی اظهار کرد: آقای شهردار به حق، بی تردید و بلادرنگ افکار عمومی، قلم های منصف و چشم های بیدار رفتار و عملکرد ما و شما را به قضاوت نشسته و آنجا که ملاک انتصاب شما یا دغدغه ما در کارآمدی نباشد، مصادیق منتصب ضمیر خود دیر یا زود هویدا و صحت تذکرات و انتقادات به حق عیان خواهد شد. در ابلاغ هایتان از پایین به بالا و بدون اطلاع معاونت و مدیریت سازمان های مستقر آغاز طریق و یا برای مدیران محتمل، پیش از موعد و با سلیقه خودتان تعیین تکلیف کرده اید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه این شیوه با تدبیر، در آمدن امور و اختیارات تفویضی از هر منظری مغایرت دارد، خاطرنشان کرد: تکریم و بهره مندی از پتانسیل مدیریتی بانوان همکار، عفیف و متخصص را نیز در دستور کار خود قرار دهید. و حرف آخر؛ قدر موهبت این نوکری و مسئولیت را بدانید و بدانیم. ما در شورا، نشان داده ایم که با کسی در استمرار انتخاب عهد اخوت نبسته ایم، چون برای هر دقیقه از این انتخاب و خرج بیت المال مسئولیت داریم و باید به زمین و زمان پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12537

ثبت دیدگاه

  1. order tadalafil 5mg for sale order cialis 20mg generic best ed drug

  2. buy tadalafil 20mg buy tadalafil tablets best erection pills

  3. buy cefadroxil 250mg online buy propecia 5mg pills order finasteride 5mg online

  4. buy cefadroxil tablets cefadroxil 250mg canada buy generic propecia 5mg

  5. order estradiol 2mg online order estradiol generic prazosin where to buy

  6. order estradiol 2mg generic minipress 1mg generic prazosin 2mg us

  7. fluconazole 100mg cost buy cipro online cheap buy ciprofloxacin online

  8. cost diflucan 100mg fluconazole 100mg canada ciprofloxacin buy online

  9. buy vermox without prescription order tretinoin generic tadalafil online

  10. vermox online buy tadalis tablets order tadalafil generic

  11. purchase metronidazole online order metronidazole 400mg online cheap cephalexin 125mg pill

  12. avanafil oral oral cambia order diclofenac 100mg without prescription

  13. avana 200mg generic order avana pills buy generic diclofenac

  14. buy cleocin 300mg generic pills for erection fildena 100mg uk

  15. buy indocin without a prescription oral indocin cefixime online buy

  16. nolvadex usa buy nolvadex 10mg sale buy cefuroxime generic

  17. buy cheap generic trimox order anastrozole 1 mg for sale buy clarithromycin 500mg without prescription

  18. buy trimox 500mg without prescription purchase clarithromycin generic buy biaxin 250mg for sale

  19. buy clonidine 0.1 mg pills cost catapres 0.1 mg buy spiriva

  20. buy careprost pills for sale robaxin order purchase desyrel pill

  21. order minomycin generic order hytrin 1mg pill pioglitazone ca

  22. minocin 100mg us actos 15mg drug cheap actos 30mg

  23. suhagra 100mg us buy cheap sildalis buy sildalis no prescription

  24. sildenafil 50mg uk brand aurogra sildenafil online

  25. buy leflunomide 20mg sulfasalazine medication azulfidine online

  26. purchase arava sulfasalazine 500mg for sale azulfidine 500 mg tablet

  27. where can i buy isotretinoin accutane pill zithromax uk

  28. buy accutane 40mg online oral amoxicillin 1000mg order zithromax 250mg

  29. buy cialis 20mg pills discount cialis tadalafil 40mg pill

  30. buy cialis pill viagra without prescription tadalafil 40mg price

  31. buy generic azithromycin neurontin oral buy neurontin no prescription

  32. azipro 250mg tablet buy cheap generic gabapentin cost gabapentin 800mg

  33. ivermectin 4 mg buy stromectol for sale buy prednisone online

  34. stromectol tablets order stromectol 6mg sale prednisone us

  35. buy lasix online diuretic best asthma pills cost albuterol 2mg

  36. furosemide for sale online furosemide 40mg price ventolin 4mg inhaler

  37. oral levitra 20mg tizanidine 2mg generic hydroxychloroquine price

  38. altace 10mg sale etoricoxib 60mg pills arcoxia 60mg for sale

  39. buy generic altace buy glimepiride 4mg pills order arcoxia 60mg without prescription

  40. buy vardenafil no prescription oral levitra 10mg buy hydroxychloroquine 400mg online

  41. buy generic levitra 20mg order hydroxychloroquine 200mg without prescription purchase hydroxychloroquine pills

  42. buy viagra cialis online Difficulty breathing Swelling of the face Swelling of the extremities Hives Vision problems

  43. buy mesalamine 400mg pill order mesalamine 400mg avapro 150mg ca

  44. buy generic asacol buy generic asacol online order avapro 150mg pills

  45. benicar 10mg tablet depakote uk order generic depakote 250mg

  46. olmesartan for sale online buy olmesartan 20mg pills buy divalproex without a prescription

  47. cheap temovate buspirone 5mg canada cordarone 200mg without prescription

  48. buy temovate purchase temovate generic purchase amiodarone generic

  49. carvedilol 25mg drug order generic cenforce 50mg buy aralen for sale

  50. order coreg 6.25mg without prescription buy chloroquine 250mg online cheap aralen 250mg tablet

  51. buy diamox generic order azathioprine 50mg generic buy imuran 25mg online cheap

  52. lanoxin 250 mg for sale order digoxin 250mg pill molnunat us

  53. order digoxin online buy molnunat 200 mg molnupiravir 200 mg uk

  54. cost naprosyn naproxen 500mg uk order generic lansoprazole

  55. naprosyn 250mg us purchase naprosyn without prescription purchase lansoprazole online

  56. baricitinib 2mg oral glucophage 500mg ca how to get lipitor without a prescription

  57. albuterol 100mcg cost buy generic proventil 100 mcg phenazopyridine 200 mg pills

  58. buy olumiant pills for sale buy olumiant pill order atorvastatin generic

  59. order singulair 10mg without prescription symmetrel 100mg ca order generic avlosulfon 100mg

  60. buy montelukast pills for sale montelukast 10mg drug avlosulfon canada

  61. buy nifedipine 10mg pill buy generic adalat 10mg allegra 180mg cost

  62. nifedipine 30mg oral purchase adalat sale fexofenadine 120mg canada

  63. buy amlodipine 5mg generic zestril 2.5mg usa order omeprazole generic

  64. amlodipine for sale prilosec for sale online purchase omeprazole sale

  65. dapoxetine 90mg pills orlistat 120mg ca order orlistat 120mg without prescription

  66. where to buy priligy without a prescription orlistat 60mg brand buy xenical 120mg online cheap

  67. buy lopressor 100mg pills purchase lopressor pill buy medrol 4mg

  68. lopressor where to buy methylprednisolone 16mg pills medrol medication

  69. diltiazem brand order acyclovir 800mg sale generic zyloprim 300mg

  70. order diltiazem 180mg sale buy allopurinol 100mg for sale where can i buy zyloprim

  71. buy triamcinolone without prescription triamcinolone tablet buy generic loratadine

  72. brand triamcinolone 10mg loratadine 10mg for sale buy claritin 10mg sale

  73. rosuvastatin price brand ezetimibe 10mg motilium price

  74. crestor 10mg price buy zetia brand motilium 10mg

  75. ampicillin order online cost ampicillin metronidazole 200mg over the counter

  76. buy generic ampicillin ampicillin antibiotic flagyl 200mg sale

  77. order tetracycline 500mg without prescription flexeril usa ozobax cost

  78. order tetracycline 250mg online cheap order baclofen 10mg online order lioresal without prescription

  79. order bactrim 480mg online cheap buy clindamycin without a prescription cleocin 300mg ca

  80. buy bactrim 480mg pill buy generic clindamycin buy generic clindamycin for sale

  81. buy toradol medication propranolol sale inderal 10mg for sale

  82. order toradol 10mg pill colcrys oral buy inderal generic

  83. erythromycin 250mg oral nolvadex 10mg drug purchase nolvadex without prescription

  84. erythromycin price low cost ed pills buy tamoxifen paypal

  85. buy plavix 150mg pills medex online order medex price

  86. buy clopidogrel 75mg online warfarin generic coumadin 5mg without prescription

  87. order budesonide without prescription buy cefuroxime 500mg online cheap buy bimatoprost paypal

  88. buy reglan 10mg pill buy esomeprazole 20mg generic esomeprazole 20mg ca

  89. metoclopramide 20mg for sale losartan oral purchase esomeprazole for sale

  90. rhinocort for sale online oral budesonide bimatoprost tablet

  91. buy robaxin 500mg sildenafil 50mg oral sildenafil 100mg pill

  92. oral topiramate buy topiramate 200mg sale levofloxacin 500mg usa

  93. buy methocarbamol no prescription sildenafil 100mg cheap buy suhagra sale

  94. buy generic dutasteride for sale avodart for sale online meloxicam canada

  95. order avodart 0.5mg order mobic online buy mobic pills

  96. aurogra 100mg over the counter estradiol ca buy estradiol generic

  97. purchase sildenafil generic sildenafil 50mg cheap estrace 1mg cheap

  98. celebrex ca buy celecoxib 200mg online ondansetron price

  99. order celebrex online order tamsulosin sale where to buy zofran without a prescription

  100. Enrique yEnjaDGyzpUIDUFNOmi 5 20 2022 real cialis no generic

  101. lamictal 50mg tablet minipress pill minipress 2mg tablet

  102. order lamictal 50mg online buy minipress 1mg generic prazosin generic

  103. buy aldactone 100mg online cheap order zocor 20mg pill valacyclovir canada

  104. buy aldactone 100mg pill zocor for sale online valtrex 500mg sale

  105. cialis 5mg pills order fluconazole 200mg online cheap where to buy ed pills online

  106. buy cialis 40mg pill fluconazole 200mg sale best drug for ed

  107. lamisil 250mg tablet order trimox 500mg generic cheap amoxicillin

  108. buy generic lamisil 250mg purchase terbinafine online cheap buy trimox 250mg sale

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.