• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید مهستان ساخته می شود

  • کد خبر : 14285
  • 18 اسفند 1401 - 12:10
بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید مهستان ساخته می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۲ هزار و ۹۴۰ واحد مسکن مهر در استان البرز گفت: بخشی از برنامه دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی از جمله مسکن مهر در کشور متمرکز شده است.

وی با اشاره به شتاب گرفتن امور در بخش مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن و با بیان اینکه در تلاش هستیم به سال ها انتظار مردم برای تحویل مسکن مهر پایان دهیم، افزود: هفته آینده نیز ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس استان تهران تقدیم هموطنان می شود.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: در پرند تهران نیز دو هزار واحد مسکونی مهر آماده بهره برداری است. طرح ساخت مسکن ویلایی در یک هزار و ۲۰۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در برنامه کاری قرار دارد. در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید نیز در صورت تامین زمین اینگونه واحدها ساخته می شوند.

بذرپاش با اشاره به اینکه ۲۵ هزار واحد مسکونی مهر طی سه ماه گذشته در کشور تحویل مردم شد، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید مهستان افتتاح شد که ۶۶۶ واحد به صورت ویلایی و مابقی به صورت مجتمع احداث شده است.

وی عنوان کرد: برای ساخت این واحدها بیش از یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است. ۶۴۰ واحد مسکونی دیگر نیز به صورت همزمان در شهرک های ابریشم و پیام ماهدشت البرز افتتاح شد. عملیات ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر از اواخر دهه ۸۰ در شهر جدید مهستان استان البرز آغاز شد که ۱۵ هزار واحد به صورت خود مالکی و ۳۵ هزار واحد دیگر با مشارکت دولت و مردم ساخته شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ اکنون نیز ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان در دست اقدام است. این شهر جمیعتی حدود ۹۰ هزار نفر دارد که طبق پیش بینی ها با واگذاری تمام مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن تا چند سال آینده شمار ساکنان آن به بیش از ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14285

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.