• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشور:

بیمه های اجتماعی تضمین کننده آینده افراد هستند

  • کد خبر : 12449
  • 02 دی 1401 - 1:02
بیمه های اجتماعی تضمین کننده آینده افراد هستند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: بیمه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی در حوزه اجتماعی برخوردارند و آینده افراد را تضمین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که با حضور استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری استان برگزار شد، گفت: بیمه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی در حوزه اجتماعی برخوردارند و آینده افراد را تضمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های اجتماعی همچنین باعث جلوگیری از ایجاد فقر در دوران سالمندی و سایر آسیب‌های تهدید کننده افراد در این سنین می شوند توضیح داد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی همه مردم باید تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند اما هنوز بسیاری از مسئولان صندوق مذکور را به خوبی نمی شناسند و فلسفه تاسیس آن را نیز نمی دانند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، زمان تاسیس این صندوق را سال ۱۳۸۴ عنوان کرد و با اشاره به فعالیت صندوق‌ها و سازمان‌های متعدد بیمه‌ای در کشور یادآور شد: در مجموعه‌هایی مانند سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، بیمه اجباری است اما در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیمه به صورت اختیاری است.

برقراری با اشاره به حمایت خوب و غیر قابل مقایسه دولت سیزدهم از این صندوق نسبت به دولت های گذشته، در خصوص جامعه هدف آن نیز اذعان کرد: همان گونه که از نام آن پیداست، کشاورزان، روستائیان، عشایر و علاوه بر آن ها، هموطنان ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند. در این صندوق، دولت به عنوان کارفرما محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق قرار دارند و جامعه هدف می توانند جمعیت ۳۰ میلیون نفری را تشکیل دهند، اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، پس از سازمان تامین اجتماعی، بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌ای کشور محسوب می‌شود و داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال برای تحت پوشش قرار گرفتن آن لازم است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از مولفه‌های تحقق عدالت اجتماعی را گسترش چتر بیمه‌ای در کشور دانست و اظهار کرد: در استان البرز حدود ۱۷ هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند، در حالی که ظرفیت در این استان بالغ بر ۵۰ هزار نفر است که امیدواریم با همکاری قرارگاه اجتماعی استان، افراد دیگری نیز تحت پوشش قرار گیرند. در این صندوق، نقل و انتقالات سوابق از سازمان تامین اجتماعی به صندوق و بالعکس امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12449

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.