• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
مدیرکل بهزیستی استان البرز در آستانه هفته سلامت روان مطرح کرد؛

تأمین بهداشت روان با جلوگیری از پیدایش بیماری های روانی

  • کد خبر : 10477
  • 18 مهر 1401 - 12:57
تأمین بهداشت روان با جلوگیری از پیدایش بیماری های روانی
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: سالم بودن محیط روانی و پیشگیری از عوامل آسیب زا و جلوگیری از پیدایش بیماری های روانی از نیازهای اولیه تأمین بهداشت روانی یک جامعه محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به روز جهانی بهداشت روان که از سوی فدراسیون جهانی بهداشت نامگذاری شده است، گفت: در ایران نیز ۱۸ تا ۲۴ مهرماه به نام هفته سلامت روان نامگذاری شده و هدف کلی در این هفته ارتقای سطح سلامت روان افراد و افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش جامعه نسبت به مسائل بهداشت روان است.

وی «سلامت و آسایش روانی برای همه» را شعار هفته سلامت در سال جاری عنوان و مطرح کرد: سلامت روان، عاملی اساسی در سلامت و زندگی هر فرد است که می‌تواند زندگی روزمره، روابط و سلامت جسمی وی ‌را تحت تأثیر قرار دهد و توانایی فرد در لذت بردن از زندگی را حفظ کند. این موضوع در رسیدن به تعادل بین فعالیت‌های زندگی، مسئولیت‌ها و تلاش‌ برای دستیابی به تاب آوری روانی نیز مهم است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اضافه کرد: بهداشت روان نیز به معنای بهزیستی شناختی، رفتاری و عاطفی است به گونه ای که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کرده و قادر به سازگاری با محیط خود بوده و در جامعه نقش خود را به خوبی ایفا و راه حل های مناسبی جهت حل مشکلات خود انتخاب کند. سالم بودن محیط روانی و پیشگیری از عوامل آسیب زا و جلوگیری از پیدایش بیماری های روانی از نیازهای اولیه تأمین بهداشت روانی یک جامعه محسوب می شود.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با ارائه خدمات گسترده، نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور، ارتقای دسترسی به خدمات سلامت روان و تقویت شاخص‌های سلامت روانی اجتماعی و ایفا کرده است، گفت: این سازمان به عنوان یکی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی در کشور از طریق نیروهای متخصص روانشناس و مشاور اقدامات موثری داشته است.

وی ارائه خدمات مشاوره و امور روانشناختی توسط مراکز دولتی و غیردولتی حضوری و صدای مشاور (۱۴۸۰) و نیز ارائه آموزش های تخصصی زندگی خانواده، آموزش های پیش از ازدواج، آموزش های مهارت های زندگی و بلوغ و نوجوانی و… را از جمله این اقدامات دانست و بیان کرد: این سازمان همچنین با ارائه یارانه و کمک هزینه خدمات مشاوره ای نیز تلاش می کند.

مدیرکل یهزیستی استان البرز در پایان اظهار کرد: در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و سلامت روان آحاد جامعه، مشاوره به گروه هایی شامل افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادین، سالمندان و معلولین، افراد مورد آزار قرارگرفته همچون همسران و کودکان و … به صورت تخصصی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10477

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.