• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

تامین امنیت شغلی مهم ترین مطالبه خبرنگاران است

  • کد خبر : 8157
  • 11 تیر 1401 - 21:26
تامین امنیت شغلی مهم ترین مطالبه خبرنگاران است
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز پایین بودن درآمد رسانه ها را توجیه مناسبی برای پرداخت نکردن حق الزحمه و حقوق مکفی برای خبرنگاران ندانست و گفت: تامین امنیت شغلی، مهم ترین مطالبه خبرنگاران است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به دغدغه های اصحاب رسانه بیان کرد: تامین امنیت شغلی خبرنگاران به عنوان یکی از مهم ترین مطالبات این قشر به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: این قشر زحمتکش، پا به پای مسئولان و در راستای رشد و توسعه استان و نیز رفع مشکلات مردم گام بر می دارند، در چنین شرایطی انتظار می رود که تصمیمات اساسی و اثرگذار در راستای امید افزایی و تامین امنیت شغلی این قشر تلاشگر برداشته شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین به پایین بودن دستمزد و درآمد خبرنگاران در این استان البرز اشاره و اذعان کرد: بسیار مشاهده می شود که این قشر خدوم و زحمتکش ماهانه دستمزدهایی معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

جابری انصاری پایین بودن درآمد رسانه ها را توجیه مناسبی برای پرداخت نکردن حق الزحمه و حقوق مکفی برای خبرنگاران ندانست و تصریح کرد: برخی رسانه ها به بهانه های غیراصولی از عقد قرارداد کاری رسمی با خبرنگاران اجتناب می ورزند که به عقیده بنده کار درستی نیست. تامین امنیت شغلی، مهم ترین مطالبه خبرنگاران است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و سختی کار این قشر، انتظار می رود مدیران مسئول رسانه ها و روزنامه ها نسبت به پرداخت حقوق متناسب با زحمات خبرنگاران بازبینی جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکلات بایستی راهکارهای صحیح و منطقی اندیشیده شود خاطر نشان کرد: پایین بودن دستمزدها سبب شده تا این شغل از سوی آقایان به عنوان سرپرستان خانوارها آنچنان که باید مورد استقبال قرار نگیرد و در واقع بیشتر بار اطلاع رسانی رسانه ها بر دوش بانوان باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به سختی کار و زیان آور بودن این حرفه در صورت بازنگری در شیوه حقوق و دستمزد خبرنگاران، شاهد حضور بیشتر آقایان در کنار بانوان در حوزه اطلاع رسانی خواهیم بود.

جابری انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه در این استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی خبرنگاران در استان البرز هستیم که اگر چه دیده و شنیده شده که برخی از مدیران مسئول به خبرنگاران خود پس از تشکیل این بانک اعلام کرده اند که دیگر نیازی به حضورشان نیست.

وی در ادامه به حمایت مسئولان استانی جهت تامین امنیت شغلی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: نگاه استانی و در راس آن ها استاندار البرز بر این است که به حقوق اصحاب رسانه توجه شود و بنده به شخصه نیز در سطح ملی این موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان سخنان خود با اشاره به مزایای عضویت در صندوق هنر برای اصحاب رسانه البرز تصریح کرد: در این بین انتظار ما از صندوق هنر این است که توجه بیشتری به رسانه های این استان داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8157

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.