• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

تبلیغ کار در خارج، دامی برای فارغ‌التحصیلان جویای کار

  • کد خبر : 1615
  • 02 آذر 1399 - 10:14
تبلیغ کار در خارج، دامی برای فارغ‌التحصیلان جویای کار
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در خصوص به دام انداختن افراد جویای کار از سوی مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: تبلیغات اشتغال در کشورهای خارجی و درآمد ارزی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، ترفند مجرمان سایبری است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ علی‌ محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ کاریابی‌های خارجی و یا اشتغال در خارج با پرداخت‌های دلاری در پی جمع‌آوری اطلاعات هویتی افراد، سرقت و سواستفاده‌های مالی از آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری از جویندگان کار در فراسوی مرزهای کشور به بهانه هزینه‌های اعزام به خارج از کشور، اقامت، آموزش، هزینه‌های پزشکی دریافت گواهی سلامت و … مبالغی را دریافت می کنند و دیگر پاسخگوی متقاضیان نیستند.

رجبی مطرح کرد: مجرمان با ترفند‌های مختلف اقدام به درج آگهی‌های تبلیغاتی جعلی در فضای مجازی و کاریابی آنلاین جعلی به‌ ویژه در بستر شبکه‌های اجتماعی کرده و با این ترفند اطلاعات خصوصی، مدارک و رزومه کاری افراد را جمع‌آوری و در یک فرصت مناسب از آن ها علیه شخص استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: از دیگر ترفندهای مجرمان سایبری این است که از متقاضیان کار در خارج از کشور خواسته می‌شود تا هزینه ثبت نام را به شکل اینترنتی و از طریق سایت شرکت پرداخت کنند و در این پرداخت اینترنتی به درگاه‌های فیشینگ هدایت شده و در پی آن اطلاعات بانکی آن ها سرقت می‌شود.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، مجرمان سایبری از متقاضیان کار در خارج از کشور می‌خواهند یک حساب بانکی افتتاح و یک نرم‌افزار بانکی را نصب کنند که در پی این اقدام مجرمان سایبری اقدام به پولشویی می‌کنند.

رجبی بیان کرد: مجرمان سایبری از اطلاعات شخصی دیگران برای ارتکاب جرائم استفاده می‌کنند، لذا متقاضیان کار بدون تحقیق، بررسی و اطمینان از اعتبار شرکت آگهی دهنده اقدام به ارسال تصاویر اوراق هویتی و مدارک شخصی خود به افراد نا‌شناس نکنند.

وی یادآور شد: افرادی که معمولا در دام تبلیغات کار در خارج با درآمد دلاری گرفتار می‌شوند فقط فارغ‌التحصیلان جویای کار یا جوانان کم سن و سال و بیکار نیستند، گاهی افرادی که شاغل و یا تحصیل کرده هم هستند اما از شغل و درآمدشان راضی نیستند فریب چنین تبلیغات اغواکننده‌ای را می‌خورند و در رویای کاری بهتر و با درآمد مناسب شغل خود را رها کرده و به وعده‌های خیالی دل می‌بندند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از شهروندان درخواست کرد فریب آگهی‌های متنوع فضای مجازی را نخورند و قبل از هر اقدامی از اصالت مجموعه و اعتبار آن اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1615

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.