• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

تجربه ثابت کرده که با دشمن باید با زبان زور و قدرت حرف زد

  • کد خبر : 17785
  • 03 خرداد 1402 - 21:38
تجربه ثابت کرده که با دشمن باید با زبان زور و قدرت حرف زد
مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تجربه ثابت کرده است که با دشمن فقط باید با زبان زور و قدرت و اقتدار حرف زد، البته ما اهل خشونت نیستیم و اتفاقا اصل گفت و گو و مذاکره نزد حزب الله و ولایتمداران است اما این دشمن فقط زبان زور را می فهمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار سالار آبنوش، مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر و بزرگداشت مقام سردار شهید حاجعلی گروسی که در حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب ماهدشت برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ایستادن رود نیل و عبور حضرت موسی (ع) و یارانش از آن، به عنوان بزرگ ترین معجزه برای ما بیان شده است و فتح خرمشهر نیز معجزه ای مانند ایستادن رود نیل بود.

وی عنوان کرد: ساعاتی که خرمشهر آزاد شد، سخت ترین و شکننده ترین لحظات بود زیرا صدام به بصره آمده و در سپاه سوم خود مستقر شده و اعلام کرده بود که هر کس از خرمشهر خارج شود اعدام می شود. اکنون که ۴۱ سال از آن لحظات می گذرد، مستنداتی به دست آمده که ارتش سرخ شوروی سابق، همه اطلاعات و دانش به روز خود را در اختیار طراحان حفظ خرمشهر قرار داده بود و صدام بر این اساس، یک آرایش قوی با بهره گیری از تجارب دانشگاه های عالی جنگ دنیا رقم زد.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه صدام در مقابل چشمان همه دنیا اعلام کرده بود که اگر ایرانیان خرمشهر را بگیرند، کلید بصره را به آن ها خواهم داد که این جمله نشان از اطمینان او از عدم امکان سقوط داشت. در مقابل، هیچ یک از فرماندهان ما در سپاه دوره های نظامی را نگذرانده بودند و حتی گل سرسبد فرماندهان ما، شهید حسن باقری یک خبرنگار معمولی بود و حتی ۱۰ روز هم دوره نظامی نگذرانده بود.

سردار آبنوش بیان کرد: رزمندگان اسلام ۲۴ شبانه روز در حال نبرد بودند و در طول این مدت، چند وعده بیشتر غذام گرم نخوردند و اغلب آن ها در مقابل اقتدار، قدرت و آرایش نظامی ارتش بعث عراق، مجروح، بیحال و خسته شده بودند. در آن زمان، صدام به فرمانده قرارگاه گفت که اگر خرمشهر سقوط کند، با گلوله مغزت را متلاشی می کنم و به محض اینکه این اتفاق رخ داد، با همان گلوله فرمانده مذکور را کشت و هنوز جهان عرب در سوگ او هستند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام این شرایط، آیا فتح خرمشهر، معجزه نیست؟ در دوران فتح خرمشهر، فرماندهان، مدیران و مسئولین ما دارای خصوصیاتی بودند که خداوند بخاطر آن ها، عنایات خود را بر رزمندگان و فرماندهان سرازیر کرد و در عین ناباوری همه دنیا، ما به پیروزی هایی دست پیدا کردیم که همگان را مات و مبهوت کرد. با توجه به اینکه توانستیم با حداقل امکانات بر مشکلات و چالش ها فائق بیاییم، چه شده که امروز برخی مشکلات ما را از پا در می آورند؟

به گفته مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تا قبل از فتح خرمشهر، کسی در دنیا ما را تحویل نمی گرفت اما دقیقا پس از این اتفاق و معجزه بزرگ، شرایط و رفتار جامعه بین الملل با مسئولین ما تغییر کرد. تجربه ثابت کرده است که با این دشمن فقط باید با زبان زور و قدرت و اقتدار حرف زد، البته ما اهل خشونت نیستیم و اتفاقا اصل گفت و گو و مذاکره نزد حزب الله و ولایتمداران است اما این دشمن فقط زبان زور را می فهمد.

سردار آبنوش با تاکید بر اینکه با چنین دشمنی نباید مماشات کرد و به او امتیاز داد، اظهار کرد: آیا تنها چالش ما فتح خرمشهر بود و پس از آن، نظام با چالش دیگری مواجه نبود؟ در همان زمان که خرمشهر در اختیار دشمن بود، سه استان کشور، در طول شبانه روز فقط ۶ ساعت برای ما و در بقیه ساعات در اختیار ضدانقلاب بود. همچنین خلیج فارس برای ما نبود و ناوهای دشمن در آن مانور می دادند و کشتی های ما را می زدند.

وی افزود: به طور همزمان، خلق مسلمان در حال جداسازی آذربایجان بوده و ترکمن صحرا قانون اساسی و نقشه جغرافیایی و خلق عرب و بلوچ، بخشی از کشور را برای خود تعریف کرده بودند. در آن زمان، هر انسان مومن متشرعی در خیابان ترور می شد، رئیس جمهور منافق، دفتر بنی صدر، مرکز فتنه کشور و دفتر قائم مقام رهبر، مرکز جاسوسی بود. این موارد و بسیاری از مسائل دیگر، نشان می دهند که نظام جمهوری اسلامی ایران با چالش های بسیاری مواجه بود.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امروز تنها چالش نظام جمهوری اسلامی ایران، مهار تورم است؛ چه اتفاقی افتاده که مسئولین ما نمی توانند این چالش را مرتفع کنند؟ فرماندهان و مسئولین آن روز، مدیران جهادی بودند؛ آن ها باور داشتند که دشمن در مقابلشان است و آن را با جان و پوست و خون خود حس کرده و به همین دلیل شب عملیاتی شده بودند. آن ها نظام را به خانواده و اقوام خود و زمین، ویلا و شاسی بلند نمی فروختند و فدایی نظام و ملت بودند.

سردار آبنوش با اشاره به اینکه مدیران آن زمان، به هرچه غیر از نظام و اطاعت از ولایت و امام نه می گفتند، مطرح کرد: مدیر جهادی هزینه ای برای نظام ندارد و تمام وجود او سرمایه و تلاش است. امثال حسین همدانی ها و قاسم سلیمانی ها، حتی یک ریال هم برای نظام هزینه نداشتند و تمام وجود و نفس آن ها سرمایه و فداکاری برای نظام بود. آیا مدیران امروز ما نیز چنین خصوصیات و ویژگی هایی را دارند و از جنس همان فرماندهان هستند؟

وی اذعان کرد: ای مسئولین و کارگزاران، جنگ تمام نشده است؛ در آن زمان، ما درگیر جنگ سخت بودیم و دشمن و جبهه نبرد مشخص بود اما امروز جبهه تغییر کرده و در یک جنگ ترکیبی قرار داریم. تمام عالم، سردار حاج قاسم سلیمانی را اسطوره علوم نظامی دنیا و دفاع از امنیت می دانند. وی تمام سطوح ناامنی و جنگ را طی کرده بود. فرماندهان و رزمندگان ما مطیع محض ولایت بودند اما اطاعت فقط در یقه بستن و آقا آقا کردن نیست.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: ای مسئولینی که در تراز مدیران جهادی آن زمان هستید، درود بر شرف شما و ای کسانی که فاقد این ویژگی ها هستید و خود را در نظام جمهوری اسلامی ایران جای داده اید، خائن بر تمام دنیا، تاریخ و خون شهدا هستید. عدم وجود ویژگی های مذکور در برخی مسئولین، موجب شده که چالش مهار تورم، نظامی به این عظمت، اقتدار و دستاورد جهانی را زیر سوال ببرد. آیا حق مردم ما این است؟ برای غلبه بر این چالش، نیازمند مدیران و مسئولین جهادی هستیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17785

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.