• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

ترافیک فردیس، سرطان پیشرفته ای که با دارو حل نمی شود/ ضرورت دور کردن ترافیک از هسته شهر

  • کد خبر : 9611
  • 29 شهریور 1401 - 21:06
ترافیک فردیس، سرطان پیشرفته ای که با دارو حل نمی شود/ ضرورت دور کردن ترافیک از هسته شهر
شهردار فردیس گفت: مشکل ترافیک در این شهر مانند یک بیماری مزمن و سرطان ‌پیشرفته ای است که با قرص و دارو حل نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا احمدی نژاد، شهردار فردیس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات ایثارگران شهرداری فردیس برگزار شد، گفت: مشکل ترافیک در این شهر مانند یک بیماری مزمن و سرطان ‌پیشرفته ای است که با قرص و دارو حل نمی شود.

وی با اشاره به تاثیر فرهنگ عمومی جامعه و تبلیغات در رفع این معضل افزود: نقش مسائل اقتصادی و توجه به محیط زیست را نیز نمی توان ‌در کاهش این مشکل نادیده گرفت. اولین موردی که به محض ورود به این شهر توجه ما را به خود جلب کرد، مشکل ترافیک جاده ملارد بود که در مسیر سه شهر کرج، فردیس و مارلیک قرار دارد.

شهردار فردیس مطرح کرد: همان گونه که برای درمان یک درد ابتدا باید عارضه را شناسایی و سپس آن را درمان کرد، به منظور رفع معضل ترافیک نیز مطالعات لازم انجام شده، طرح ها تهیه و اجرا خواهد شد اما فردیس برای اجرای پروژه های عمرانی نیاز به برنامه دارد و هر طرح عمرانی بدون برنامه بی اثر خواهد بود.

احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت دور کردن ترافیک از هسته شهر، عنوان کرد: ساخت پل به خصوص در قسمت های پرجمعیت مشکلی را حل نمی کند؛ در خیابان شهید بهشتی کرج چندین پل احداث شد اما مشکلی رفع نشد زیرا مشکل شهر ما این است که از طریق رینگ هایی که شهر را دور می زند، ترافیک عبور ترانزیت و ترافیک قطری شهر را مطلع می کند

وی بیان کرد: مطالعات جامع طرح حمل و نقل ترافیک فردیس که در حال انجام است، می تواند افقی برای بحث های پنج ساله آینده ترافیک این شهر باشد تا همه مدیران آینده بتوانند از آن استفاده کنند. بازگشایی معابر به عنوان اولویت اول در دستورکار قرار دارد. بر اساس همین طرح، ساخت تقاطعات غیرهمسطح و تملکات برنامه ریزی می شود.

شهردار فردیس با اشاره به ضعف این شهرستان در افزایش سرانه فضای سبز خاطرنشان کرد: یک طرح اولویت دار در دستورکار است زیرا احساس می کنیم هیچ اتفاق مثبتی به دنبال اجرای پروژه های خلق الساعه نمی افتد؛ این پروژه ها باید دارای پیوست های مختلف باشند. به منظور رفع آبگرفتی ها نیز دو کلکتور جمع آوری آب های سطحی پیش بینی می شود.

احمدی نژاد در خصوص تخلفات ساخت و ساز اذعان کرد: هیچ کس در هیچ شهری نمی تواند مدعی باشد که به طور کامل توانایی کنترل تخلفات ساختمانی را دارد. طرحی که پیش از نوروز در این زمینه تهیه شد، تا حدودی می تواند تخلفات را محدودتر و نظام مند کند تا اثر آن در سیمای شهر خود را نشان دهد.

وی در رابطه با حضور دستفروشان در خیابان اصلی شهر مطرح کرد: پدیده دستفروشی یکی از عوارض تنگناهای اقتصادی است. با حضور و بازدید میدانی از خیابان اصلی شهر، متوجه می شویم که بخشی از سد معبر پیاده روها توسط مغازه داران همان محل صورت می گیرد؛ آن ها با بساط کردن اجناس خود مقابل مغازه و فروش آن ها با قیمت مناسب تر ارتزاق می کنند.

شهردار فردیس در خصوص جمع آوری و ساماندهی دستفروشان که بارها در کرج و شهرهای دیگر نیز انجام شده است، گفت: هدف از ساماندهی این افراد، تجاری کاری نیست بلکه باید مانند دیگر شهرها و کشورها، در زمان مشخصی که مغازه ها تعطیل هستند، در جایی مشخص حضور یابند و اقدام به فروش اجناس خود کرده و پس از اتمام ساعت مقرر، آن محل را ترک کنند که طرحی در همین راستا در حال پیگیری است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هیچ سبقه تاریخی برای المان شهرستان فردیس وجود ندارد در صورتی که این شهر دارای ظرفیت هایی است که باید شناسایی و معرفی شوند که بی شک پیگیری این موضوع در برنامه های شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل شهر فردیس جوان و فاقد ناوگان ملکی مستقل در خدمات رسانی است، ادامه داد: اتوبوس های این شهر تحت قرارداد شهرداری به صورت ماهیانه به مردم خدمت رسانی می کنند. در همین راستا، در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده که اتوبوس های جدید وارد این شهر شوند که آماده سازی زیرساخت های این امر در دست اقدام بوده و این امر مستلزم بازنگری و مهندسی خطوط است.

شهردار فردیس با اشاره به مشکلات زیرساختی در این شهر خاطرنشان کرد: با حضور در محلات کم برخوردار و شنیدن تقاضاها و مطالبات مردم در می یابیم که بیشتر مشکلات در خصوص روشنایی، آسفالت، سگ های ولگرد و … است اما برای فردی که محل کارش در تهران و محل زندگی اش فردیس است، ترافیک مهم ترین معضل می شود که با راه اندازی مترو، نیمی از مشکلات برطرف می شود.

احمدی نژاد با اشاره به تراکم جمعیت فردیس در ۲۰ سال آینده و ایجاد مشکلاتی از جمله کمبود آب، آلودگی هوا، فرونشست زمین و … تصریح کرد: ما نمی توانیم وعده ای بدهیم که به قطعیت نرسد؛ اولویت امروز شهر، اقدامات زیربنایی و اجرای طرح هایی برای آینده است تا بتوان با اتخاذ تدابیر مناسب و دور اندیشی بخشی از مشکلات پیش رو را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.