• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
معاون رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ؛

تعاونی ها بسترساز تسهیل در ایجاد اشتغال هستند

  • کد خبر : 9342
  • 10 شهریور 1401 - 14:23
تعاونی ها بسترساز تسهیل در ایجاد اشتغال هستند
معاون رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تعاونی ها را بسترساز تسهیل در ایجاد اشتغال افراد جویای کار دانست و گفت: توسعه فعالیت های اقتصادی، فقر زدایی و تبدیل چهره روستاها به قطب های اقتصادی، از جمله ویژگی ها و مزایای تشکیل تعاونی ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به مناسبت هفته تعاون، هفدمین مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر استان البرز با حضور معاون رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، رئیس اتاق تعاون، مدیران دستگاه های اجرایی و روسای تشکلات کارگری و کارفرمایی و تعاونی استان البرز در سالن میلاد کرج برگزار شد.

علی حسین شهریور، معاون رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت: هفته تعاون فرصت مغتنمی برای هدایت افکار مردم و مسئولان به سمت نقش و تاثیر تعاونی ها در پویایی اقتصاد کشور است. در حال تهیه و تدوین استانداردهای بخش تعاون هستیم و صدور گواهی نامه های معتبر بین المللی، خروجی آموزش ها و برنامه های در دست بررسی و اقدام است.

وی سنجش مهارت را از جمله وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دانست و مطرح کرد: در این زمینه از آمادگی لازم برای استفاده از ظرفیت های تعاونی ها برخورداریم. سالانه بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مورد سنجش مهارت قرار می گیرند و بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر نیز گواهینامه ملی مهارت را دریافت می کنند و وارد بازار کار می شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به نقش مهم تعاونی ها در بهبود اقتصاد اذعان کرد: در برخی از کشورها اقتصاد مردم متکی به اقتصاد تعاونی هاست و بیش از سه میلیارد نفر در دنیا نیازهای زندگی خود را از طریق تعاونی ها تامین می کنند. در ایران حدود ۸۶ سال از عمر تعاونی ها می گذرد و این سابقه طولانی بیانگر کارآمدی اقتصاد تعاون در جلب مشارکت احاد مردم و جامعه است.

شهریور، تعاونی ها را بسترساز تسهیل در ایجاد اشتغال افراد جویای کار، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: توسعه فعالیت های اقتصادی و مهم تر از آن، فقر زدایی و ارتقای رفاه عمومی، تبدیل چهره روستاها به قطب های اقتصادی، افزایش حس خودباوری و اعتماد به نفس و کمک به اقتصادی دولتی و مردمی از ویژگی ها و مزایای تشکیل تعاونی ها هستند.

معاون رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سالانه پنج هزار و ۳۰۰ تعاونی به طور متوسط در کشور ثبت می شوند و این مهم بیانگر حضور پررنگ و تقویت فرهنگ تعاونی ها در کشور است، از اقدامات در دست اجرا در بستر تهیه و تدوین سند حرفه تعاون خبر داد و اعلام کرد: به زودی این سند مهم و تحول آفرین در بستر تعاون رونمایی می شود.

تقویت تعاونی ها در تداوم هم افزایی و عدالت محوری است

عبدالله دارایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به سفارش قرآن و احادیث به کار جمعی، مردمی و فراگیر و نیز ظرفیت‌های بالای استان البرز در حوزه تعاون گفت: با وجود این ظرفیت ها باید بتوانیم روز به روز جریان تعاون و اقتصاد اسلام محور و مردم نهاد را تقویت کنیم. اگر با کار و تعاون به اقتصاد مردم نهاد برسیم، عدالت به معنای واقعی کلمه بیش از پیش در جامعه حاکم خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز راه‌اندازی بخش گفت وگوی دولت و تعاون را ضروری دانست و اظهار کرد: مگر می‌شود کارها همه به صورت حاکمیتی و دولتی انجام شود؟ برخی کارها را باید به خود مردم سپرد. ۲۵ درصد اقتصاد باید توسط تعاونی‌ها حکمرانی شود و تحقق این مهم در گرو ورود و هدایت تعاونی ها به مسیر تامین نیازهای جامعه و توسعه صادرات استان است.

گفتنی است در این مراسم، از هشت تعاونگر برتر استان البرز و ۱۳ تعاونی شایسته تقدیر با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9342

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.