• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

تعیین تکلیف وضعيت خدمتی مشمولان غايب و غيرغايب

  • کد خبر : 4631
  • 15 فروردین 1400 - 15:42
تعیین تکلیف وضعيت خدمتی مشمولان غايب و غيرغايب
معاون وظیفه عمومی پلیس البرز گفت: تمام مشمولان غايب و غيرغايب متولد سال های 1355 تا 1382 باید وضعيت خدمتی خود را در سال1400 مشخص کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ محمدرضا چگینی، معاون وظیفه عمومی پلیس البرز گفت: تمام مشمولان غايب و غيرغايب متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ باید مطابق قوانين و مقررات خدمت وظيفه عمومی، وضعيت خدمتی خود را در سال ۱۴۰۰ مشخص کنند.

وی افزود: دانش آموزان، دانشجويان و طلاب علوم دينی مشمول که دارای معافيت تحصيلی بوده و برابر سقف سنوات تحصيلي تعيين شده، مشغول به تحصيل هستند در صورت ترک تحصيل، انصراف، اخراج و يا فراغت از تحصيل، حداکثر به مدت يک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

معاون وظیفه عمومی پلیس البرز عنوان کرد: افرادی که قبل از سن مشموليت، ترک تحصيل کرده يا فارغ التحصيل شده اند، از تاريخ ورود به سن مشموليت (۱۸ سال تمام)، ۶ ماه مهلت دارند تا وضعيت خدمتی خود را مشخص کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متعهدين خدمت در نيروهای مسلح يا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دليلی که شرايط ادامه خدمت را ندارند، از تاريخ انصراف از تعهد، حداکثر ۶ ماه مهلت دارند تا با مراجعه به دفاتر پليس+۱۰ برای ادامه خدمت دوره ضرورت، اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی پلیس البرز در ادامه افزود: مشمولان دارای معافيت موقت پزشکی و يا کفالت، پس از انقضای مدت اعتبار آن، می بايست ظرف مدت يک ماه برای رسيدگی مجدد به وضعيت خدمتی خود، به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: مشمولانی که در مهلت تعيين شده، وضعيت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غيبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظيفه عمومی، با محروميت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دريافت وام، عدم دريافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی، عدم صدور پروانه کسب و … مواجه خواهند شد.

چگینی اظهار کرد: طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظيفه عمومی، مشمولانی که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح تا سه ماه باشد، ۹۰ روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح بيشتر از سه ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مشمولانی که مدت غيبت اوليه آنان بيش از يک سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نيز محسوب و به مراجع صالح قضائي معرفی می شوند گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بيشتر می توانند از طريق مراجعه به پايگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، تلفن گويای ۰۹۶۴۸۰ و يا پيام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=4631

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.