• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0
مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد؛

تغذیه نادرست، زنگ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی/ بیش از ۵۰ درصد جمعیت البرز دچار اضافه وزن هستند

  • کد خبر : 18032
  • 09 خرداد 1402 - 11:40
تغذیه نادرست، زنگ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی/ بیش از ۵۰ درصد جمعیت البرز دچار اضافه وزن هستند
مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تغذیه نادرست را مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی و عروقی دانست و گفت: اینکه بیش از 50 درصد جمعیت این استان دچار اضافه وزن هستند و تغذیه نادرست دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فاطمه قاسمی، مدیر گروه واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت این استان دچار اضافه وزن هستند و تغذیه نادرست دارند، گفت: این میزان در خانم‌ها بیشتر از آقایان بوده و تغذیه نادرست، مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است.

وی مطرح کرد: چاقی به دلیل سبک زندگی ناسالم رخ می‌دهد و کم تحرکی، استرس، نداشتن خواب کافی شبانه، تغییر الگوی مصرف غذا و مصرف بی رویه فست فود و غذا‌های پرچرب و مصرف دخانیات زمینه بروز بیماری چاقی و ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را نیز افزایش می دهد.

مسئول واحد بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان روند صعودی دارد، عنوان کرد: البرز جز استان‌های کم تحرک کشور است و تحرک نداشتن با بروز چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیم دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه چاقی و کم تحرکی به عنوان مهم‌ترین عوامل خطرزا قابل اصلاح است، دیابت، فشار خون و سرطان‌ها نیز در جامعه رو به افزایش است. بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک درصد افزایش فعالیت بدنی از ۱۰۰ مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید فعالیت مستمر و روزانه و ورزش و پیاده روی را در برنامه خود بگنجانند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18032

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.