• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
رئیس انجمن دوستی ایران و چین:

تفاوت فاحش قیمت سوخت پروازهای کارگو و مسافری/ اقتصادی پیام آمادگی لازم برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی را دارد

  • کد خبر : 8397
  • 22 تیر 1401 - 20:39
تفاوت فاحش قیمت سوخت پروازهای کارگو و مسافری/ اقتصادی پیام آمادگی لازم برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی را دارد
رئیس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به ۴۰ برابر بودن قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری، این میزان تفاوت نرخ را منطقی ندانست و گفت: این موضوع در جلب سرمایه گذاران به خصوص در بخش خارجی و توسعه صادرات تأثیر منفی دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علاءالدین بروجردی، رئیس انجمن دوستی ایران و چین در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: یکی از بزرگ ترین معضلات به عنوان مانع جدی بر سر راه توسعه، تفاوت فاحش قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری است. با توجه به اینکه کارگو تنها ۲ درصد ظرفیت نقل و انتقال را عهده دار است، ۴۰ برابر بودن قیمت سوخت آن نسبت به پروازهای مسافری منطقی نیست.

وی افزود: توسعه صادرات و در دست گرفتن بازارهای منطقه یک هنر است که عوامل متعددی از جمله قیمت سوخت در آن نقش دارند و این در حالی است که با این تفاوت قیمت ممکن است شرکت های خارجی فضا را در اختیار بگیرند و ما متضرر شویم. بنابراین انتظار می رود که دولت و مجلس هر چه سریع تر در این رابطه تصمیم گیری کنند و شاهد یک همسان سازی در این خصوص باشیم. در این صورت شاهد رشد چشمگیر و شکوفایی هر چه بیشتر مناطق اقتصادی از جمله پیام خواهیم بود.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های عظیم و بی بدیل   منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام این امکان را دارد که به مرکز ترانزیت هوایی بین ایران و دیگر کشورها از جمله روسیه، اوراسیا و حتی کشورهای منطقه تبدیل شود.

اکبر قنبرپور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی و تسهیل گری همه جانبه برای استقرار سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام برای جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران چینی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالیت های آن ها در منطقه آمادگی کامل را دارد.

انتهای پیام/ص

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.