• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خبر داد؛

افزایش ۷۶۰ درصدی بودجه راهداری البرز/ تلاش ما بر ایمن تر کردن راه های استان است

  • کد خبر : 12364
  • 29 آذر 1401 - 13:01
افزایش ۷۶۰ درصدی بودجه راهداری البرز/ تلاش ما بر ایمن تر کردن راه های استان است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به افزایش 700 درصدی عوارض کالاهای ترانزیتی در استان گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم زیرساخت های استان را به حد معقول برسانیم و ایمن ترین ترددها در راه ها و جاده های استان البرز باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: اداره کل راهداری البرز در چهار حوزه توسعه و منابع انسانی، راهداری، حمل و نقل و معاونت فنی در راه های روستایی فعالیت می کند.

وی با اشاره به زیرساخت های استان البرز که از سال ها پیش تاکنون به روز نشده اند و در این زمینه عقب ماندگی های فراوانی مشاهده می شود، بیان کرد: ما طی این مدت که در استان البرز مشغول فعالیت بودیم تلاش کردیم تا مشکلات حوزه ها شناسایی و بودجه لازم برای آن ها اختصاص یابد و نسبت به رفع آن ها اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به رضایتمندی خوبی که در حال حاضر در استان حاصل شده است، اظهار کرد: ۱۸ فرآیند مستمر در این اداره کل داریم که باید روزانه پاسخگوی مردم باشیم. طی یک سال گذشته ۱۲۰ پروژه فعال برای استان تعریف شده که برخی در حال حاضر انجام شده و برخی نیز فعال هستند و یا در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

زندی فر با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ها در جهت رفع مشکلات استان، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی ها، همه مدیران کل و اعضای هیات های عامل در استان را پای کار آورده ایم و اتفاق خوبی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که نسبت به سنوات قبل، حدود ۷۶۰ درصد افزایش بودجه داشته ایم.

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی ساختمان جدید این اداره کل در گذشته و تکمیل آن اشاره و اضافه کرد: ما برای اصلاح راه های اصلی، فرعی و روستایی که مطالبه به حق مردم است، فقط می توانیم از منابع استانی استفاده کنیم. پروژه های خوبی در حوزه معاونت فنی و روستایی در دست اقدام داریم که بسیار می توانند در زمینه رفع مشکلات مردم در رابطه با راه ها و جاده ها موثر باشند.

محور قزلحصار اصلاح انجام می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اقدامات خوبی که در زمینه راه های روستایی انجام شده را برشمرد و خاطرنشان کرد: اصلاح محور قزلحصار که به نوعی خواست همه شهروندان بود و با تامین منابع مالی در حال انجام است، یکی از این اقدامات محسوب می شود که با چهارباند شدن این محور، احداث بلوار و تامین روشنایی آن تا حد زیادی مشکلات، مرتفع می شود.

زندی فر گفت: محور سهیلیه یکی از مسیرهای پرتصادف استان بود که پیمانکار پروژه از هفته گذشته عملیات عمرانی آن را آغاز کرده و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه استانی و ملی برای آن در نظر گرفته شده است. به منظور تعریض جاده علی خان سلطان نیز کریدوری تعریف و مقرر شده در محل ورودی کردان طرحی اجرا و این جاده از دو طرف پهن و باندی به آن اضافه شود.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان از محل بودجه ملی، استانی و مصوبات سفر رئیس جمهور نیز برای رفع مشکلات کمربندی برغان در نظر گرفته شده تا ترافیک جاده آتشگاه نیز برطرف شود. تعویض و تعمیر روکش آسفالت محور تهراندشت، سعیدآباد، اسکول در و … نیز از دیگر اقداماتی هستند که برنامه ریزی های لازم برای انجام آن ها صورت گرفته و در حال انجام هستند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، سال گذشته در ۴۵ کیلومتر از جاده اشتهارد به سمت طالقان، اصلاح شیب انجام شد و آمار تصادفات ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است. ۱۷ میلیارد تومان بودجه نیز برای روکش آسفالت این محور در نظر گرفته و قرارداد آن منعقد شده است تا آمار فوتی های این جاده نیز به صفر برسد.

نصب حفاظ جانبی در محور کرج-چالوس و کاهش سقوط خودروها به دره

زندی فر با اشاره به روکش آسفالت چندین روستا که در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: ۱۴۱ میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات راه ها و جاده های شهرستان طالقان در نظر گرفتیم و آسفالت ۱۳ کیلومتر از این جاده انجام شده و برنامه ریزی برای انجام روکش آسفالت در ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور در سال جاری نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به سقوط خودروها در محور کرج – چالوس و فوت رانندگان و سرنشینان، مطرح کرد: بر اساس آمارهای اخذ شده در سال گذشته ۲۷ دستگاه خودرو به داخل دره های اطراف این جاده سقوط کردند و برخی از هموطنان مصدوم شده یا فوت کرده کرددند که امسال در هفت کیلومتر از این جاده حفاظ جانبی و نیوجرسی نصب شده و طی یک سال گذشته در این مسیر فوتی نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز بیان کرد: هوشمند کردن سیستم تهویه تونل کندوان در دستور کار و در حال انجام است. محور شمشک به دیزین که حدود ۶ سال مسدود بود نیز به صورت امانی بازگشایی شده و در حال حاضر با بودجه ۲۲ میلیاردی، پیمانکار مشغول پایدارسازی و استحکام این محور است تا بسیاری از مشکلات این محور نیز مرتفع شود.

زندی فر تاکید کرد: حذف گره ترافیکی پل کلاک و پل فردیس نیز از دیگر پروژه های اساسی و مهم در حال انجام این اداره کل است که با تکمیل آن، ۸۵ درصد از ترافیک این دو پل کاسته می شود. در حال حاضر نیز ۶۰ میلیارد تومان از بودجه ملی و مصوبات سفر رئیس جمهور در نظر گرفته ایم تا گره ترافیکی مذکور از کرج به بیرون از آن هدایت شود.

افزایش ۷۰۰ درصدی عوارض کالاهای ترانزیتی

وی با اشاره به افزایش ۷۰۰ درصدی عوارض کالاهای ترانزیتی در استان افزود: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان البرز، ۱۰۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای حذف نقاط حادثه خیز و پرتصادف در نظر گرفته ایم. در واقع تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم زیرساخت های استان را به حد معقول برسانیم و ایمن ترین ترددها در راه ها و جاده های استان باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به کسب رتبه نخست البرز در کاهش تصادفات نوروزی در کشور برای اولین بار، این افتخار را نتیجه تلاش همه همکاران مجموعه دانست و گفت: ما منکر ناایمنی برخی راه ها و جاده های استان نیستیم اما اگر رانندگان به تابلوهای سرعت در مسیرها توجه داشته باشند بسیاری از تصادفات رخ نمی دهند.

زندی فر در پایان با اشاره به سرقت های پی در پی نرده های پل های هوایی و تابلوهای راهنما در برخی نقاط استان بیان کرد: اصحاب رسانه می توانند در این زمینه یاریگر ما باشند و اطلاع رسانی کنند، چنانچه مردم فرد مشکوکی را حوالی پل ها و تابلوها مشاهده کردند، با شماره تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کنند و موضوع را اطلاع دهند تا گشت های راهداری بلافاصله در محل حاضر و با سرقت موارد مذکور، مقابله شود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12364

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.