• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

تلاش برای توسعه اشتغال زندانیان زندان های البرز

  • کد خبر : 1923
  • 10 آذر 1399 - 20:44
تلاش برای توسعه اشتغال زندانیان زندان های البرز
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز به همراه مدیرکل زندان های این استان به منظور تقویت و ارتقاء اشتغال زندانیان از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی کرج بازدید و راه های توسعه اشتغال زندانیان را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز در این بازدید حسن مددی دادستان مرکز استان البرز ، ضمن اشاره به اشتغال زندانیان که در طرح تحول قوه قضائیه توسط رئیس دستگاه قضا ابلاغ شده است گفت: در دیدار اخیر رئیس سازمان زندان ها، مقرر شد تا در خصوص اشتغال زندانیان برنامه ریزی شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مدیرکل زندان های البرز و مسئولان اردوگاه کاردرمانی ادامه داد: فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه اشتغال مددجویان از نزدیک مشاهده و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد.

دادستان مرکز استان البرز در این خصوص گفت: مقرر شد اشتغال زندانیان در دو بخش پیگیری شود که یکی از آن ها استفاده از ظرفیتِ، شرایط و تسهیلاتی است که در قانون پیش بینی شده و شامل نظام نیمه آزادی و پابند الکترونیکی است.

مددی افزود: اشتغال و اعزام به کار زندانیان می تواند پس از آزادی نیز شامل حال آنان شود زیرا برخی از کارگاه ها پس از آزادی زندانی ،کار او را به صرفه و صلاح خود می دانند که با این اقدام فرصت های خوبی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد فراهم می شود.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان البرز نیز با اشاره به تشکیل جلسه کمیته اشتغال زندانیان البرز با حضور دادستان مرکز استان گفت: این جلسه در راستای تحقق اهداف سازمانی و هدف گذاری اشتغال ۵۰ درصدی ابلاغی از سوی ریاست سازمان زندان های کشور تشکیل شد که با حمایت و استقبال دادستان مرکز استان همراه بود.

وی اظهار کرد: پر کردن اوقات فراغت زندانیان و نیز اشتغال آنان علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی باعث کسب درآمد و توانمندی آنان می شود و قطعا یکی از ابزار اثرگذار در اصلاح و تربیت، اشتغال و حرفه آموزی است که تلاش می کنیم با بسیج امکانات در این خصوص اقدامات مؤثری انجام شود.

مدیرکل زندان های استان البرز با اشاره به مذاکرات انجام گرفته در این جلسه گفت: در فاز نخست تا سقف ۵۰۰ نفر از مددجویان را می توان به اردوگاه حرفه آموزی منتقل کرد که با این اقدام علاوه بر کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه کرج، زمینه اشتغال و اعزام به کار این افراد فراهم می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1923

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.