• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

تلاش شورای شهر برای دانش بنیان کردن اقتصاد فرهنگ و هنر

  • کد خبر : 7644
  • 18 فروردین 1401 - 12:38
تلاش شورای شهر برای دانش بنیان کردن اقتصاد فرهنگ و هنر
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: در جهت تحقق شعار سال به دنبال طراحی یک نظام منطقی برای دانش بنیان کردن اقتصاد فرهنگ و هنر در عرصه مدیریت شهری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و نقش شورای اسلامی در تحقق آن، اظهارکرد: در طر احی این نظام تلاش خواهیم کرد ضمن تقویت و توسعه مسئله اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر همه مولفه ها و شاخصه های توسعه را به سمت دانش بنیان کردن مباحث پیش ببریم.

وی با اشاره به دانش بنیان بودن بسیاری از فعالیت ها و برنامه های اقتصادی حوزه فرهنگ مطرح کرد: یک هنرمند، خود خالق اثری است که منحصر به فرد و مبتنی بر دانش است و همه مولفه های یک کار تولید دانش بنیان را دارد پس ما نیز باید به سمت توسعه محصول تولید شده توسط هنرمندان برویم .

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: امید داریم در سال جاری مساعدت های مجموعه مدیریت شهری از جامعه فرهنگی و هنری به سمت خرید محصولات تاثیرگذار یا خدمت موثر به جامعه با در نظر گرفتن نظام مسائل استان البرز که سابقا احصا شده است، حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: مدیریت شهری نیز باید در انتخاب محصولاتی که با نظام دانش بنیان طراحی شده تلاش کند و همچنین با کمک اندیشمندان و متفکران برخی از خدمات و محصولات را به سمت حوزه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد یک نظام علمی و منطقی برای پایدار شدن درآمد آنها سوق دهد.

وی به تاسیس مراکز فرهنگی و هنری در سطح شهر و تغییر کاربری برخی از مراکزی که مشخصا نزدیک به حوزه فرهنگ است تاکید و عنوان کرد: برخی از مراکز فرهنگی شهرداری که معطل هستند و کار خاصی در آن ها انجام نمی شود، به مباحث فرهنگی اختصاص داده و با برنامه ‌ریزی مناسب، شهرداری‌ نیز به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7644

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.