• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
در سال گذشته صورت گرفت؛

توانمندسازی بیش از ۳۹ هزار البرزی از طریق آموزش های فنی و حرفه ای

  • کد خبر : 15180
  • 16 فروردین 1402 - 14:38
توانمندسازی بیش از ۳۹ هزار البرزی از طریق آموزش های فنی و حرفه ای
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز از توانمندسازی بیش از 39 هزار البرزی از طریق آموزش های فنی و حرفه ای در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان البرز در اولین نشست شورای اداری که با محوریت برنامه ریزی برای اجرای برنامه ها و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این اداره کل برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۳۹ هزار و ۶۷۵ نفر البرزی، آموزش های فنی و حرفه ای را در سطح استان فرا گرفتند.

وی عنوان کرد: این آموزش‌ها در راستای توانمندسازی اقشار مختلف استان، تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص و رفع مشکل بیکاری صورت گرفته که در این میان، ۱۸ هزار و ۲۰۱ نفر دوره معادل ۳ میلیون و ۷۲ هزار و ۳۸۶ نفر ساعت در بخش دولتی اجرا شده است.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ‌ای استان البرز، آموزش‌های بخش دولتی در مراکز ثابت و سیار شهری، سکونتگاه‌های غیررسمی، روستاها، پادگان ها، زندان ها، عشایری، صنایع (ضمن کار، اصناف، جوار و بین کارگاهی)، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، دانشگاه‌ها، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، مهارت آموزی در محیط کار و قرارگاه های اجتماعی استان ارائه شده است.

غفاری ادامه داد: علاوه بر ارائه آموزش های مهارتی در کارگاه‌های آموزشی بخش دولتی، بیش از ۴۶۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان البرز فعالیت دارند که بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ارائه آموزش‌های مهارتی می پردازند.

وی در تشریح عملکرد آموزشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان گفت: در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، جمعاً ۲۱ هزار و ۴۷۴ نفر معادل ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۴۷ نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بهره مند شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ‌ای استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: امید آن می رود با هم افزایی و تلاش مضاعف در سال جدید، شاهد تحول در ارائه آموزش های مهارتی، اجرای دقیق اهداف و برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین تحقق شعار سال مقام معظم رهبری باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=15180

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.