• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز:

توجه به کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در دستور کار است

  • کد خبر : 11305
  • 17 آبان 1401 - 11:32
توجه به کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در دستور کار است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: نگاه ما این است که بتوانیم اهدافی اعم از کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، جمعیت کیفری و آمار مربوط به جرائم در استان البرز را دنبال کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با هدف گسترش اقدامات پیشگیرانه و كاهش آسیب‌های اجتماعی، منعقد شد و بر مبنای آن، طرفین در انجام اقدامات پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی به مدت سه سال همكاری‌های متقابلی خواهند داشت.

فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در نشستی که با حضور مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و اعضای این نهاد برگزار شد، مفاهیم، مبانی نظری، ادبیات پیشگیری از جرم و راهبردها و اولویت‌های استان در این زمینه را تشریح کرد.

وی اقدامات پیشگیرانه را در سه سطح پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی، وضعی، امنیتی، انتظامی و قضایی دسته‌بندی کرد و گفت: مهم‌ترین اقدامات در حوزه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، مربوط به گام اول است که در این خصوص برنامه‌های متنوعی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین شده و در استان البرز نیز در حال اجراست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز ادامه داد: نگاه ما این است که بتوانیم اهدافی اعم از احساس رضایت شهروندان، کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش آمار مربوط به جرائم و آسیب‌ها در استان البرز را دنبال کنیم.

نجف نیا با بیان اینکه عمده پیشگیری‌ها در حوزه کاری سایر دستگاه‌هاست و درصد کمی از آن باید در قوه قضائیه انجام شود، بیان کرد: پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده بدون همکاری سایر سازمان‌ها، ادارات و نهادها میسر نیست و برای جلب مشارکت نهادهای ذیربط جهت تحقق اهداف پیشگیرانه، تفاهم‌نامه‌های متعددی با دستگاه‌های استان منعقد کرده‌ایم که مفاد آن در حال اجراست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11305

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.