• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

توسعه دانش فنی جدید یکی از مهمترین اهداف موسسه رازی

  • کد خبر : 3383
  • 07 بهمن 1399 - 23:39
توسعه دانش فنی جدید یکی از مهمترین اهداف موسسه رازی
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج، توسعه دانش فنی جدید را از مهمترین اهداف موسسه رازی در حوزه تحقیق، توسعه و برنامه استراتژیک عنوان کرد و گفت: در این راستا لازم است دانش و تکنولوژی های جدید را به موسسه وارد کرده و فرآورده های قدیمی تر را برون سپاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج در مراسم گرامیداشت نود و ششمین سالروز تاسیس این موسسه ضمن گرامیداشت این روز عنوان کرد: در حال حاضر شرایطی ایجاد شده تا موسسه رازی بتواند خود را در کشور و دنیا نشان دهد.

وی ضمن ابراز خرسندی از اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووید ۱۹ موسسه رازی، افزود: برای اجرایی شدن این پروژه بزرگ تحقیقاتی افراد و تیم های زیادی در این مجموعه تلاش کردند و اکنون کارآزمایی این واکسن و اقدامات مربوط به آن در حال انجام است.

رئیس موسسه رازی با تاکید بر اینکه همه فعالیت های مربوط به ساخت این واکسن توسط این موسسه انجام شده خاطرنشان کرد: تمامی آنتی ژن ها و ادجوانت های استفاده شده در این واکسن داخلی و با استفاده از دانش فنی محققان موسسه سرم سازی رازی تهیه شده است.

اسحاقی با اشاره به شرایط کنونی موسسه رازی و موضوع ارتقای سطح هیئت امنای این موسسه، بیان کرد: عدم تخصیص ارز دولتی به واکسن و به دنبال آن نوسانات قیمت ارز، چالش های بزرگی برای مجموعه رازی ایجاد کرد و محاسبات ما را بهم ریخت که به یاری خدا این شرایط را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به فرسودگی ساختمان ها و تجهیزات موسسه رازی بر نوسازی و بازسازی ساختمان ها و تجهیزات این موسسه تاکید کرد و افزود: در همین راستا بودجه های تملکی دریافتی، صرف هزینه های بازسازی و نوسازی این موسسه می شود.

اسحاقی با اشاره به حوزه تحقیق، توسعه و برنامه استراتژیک این مجموعه بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل موسسه توسعه دانش فنی جدید یکی از مهم ترین مسائل این مجموعه است که همسویی تجهیزات و پرسنل، یکی از ابزارهای اجرایی شدن آن است و ورود دانش و تکنولوژی های جدید به موسسه و نیز برون سپاری فرآورده های قدیمی لازم است.

رئیس موسسه رازی با اشاره به لزوم تقویت بخش تحقیق و توسعه ادامه داد: این بخش در زیرمجموعه حوزه ریاست قرار داده شده و گروه هایی ایجاد خواهد شد کرد تا محققان بتوانند جایگاه خود را در این گروه های تخصصی پیدا کنند.

وی تجهیزات به روز را یکی از مهمترین اهداف مجموعه عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته موفق به افزایش و ارتقای برخی تجهیزات شدیم که حاصل آن نیز تولید واکسن کووید ۱۹ بود؛ لازم است توجه ویژه ای در بودجه تمکلی به خرید تجهیزات داشته باشیم و افزایش این بودجه در حوزه توسعه زیرساخت های رازی هزینه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=3383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.