• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

توقیف دو دستگاه وانت نیسان حامل سبزی های کوهی در طالقان

  • کد خبر : 7870
  • 08 اردیبهشت 1401 - 14:52
توقیف دو دستگاه وانت نیسان حامل سبزی های کوهی در طالقان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از توقیف دو دستگاه وانت نیسان حامل سبزی های کوهی به همت ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان طالقان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر برداشت بی رویه و خارج از عرف سبزی های کوهی توسط تعدادی از سودجویان از ارتفاعات طالقان، ماموران یگان حفاظت این شهرستان در گشت زنی ها در این منطقه موفق به شناسایی دو خودروی متخلف شدند.

وی عنوان کرد: متخلفان با مشاهده ماموران اداره کل منابع طبیعی با به جا گذاشتن خودروها در ارتفاعات منطقه طالقان پا به فرار گذاشتند. هر یک از این خودروها حامل حدود دو تن انواع سبزی های کوهی همچون شورک، والک، پیازک و قارچ کوهی (ترافل) بودند، ضمن آنکه برداشت بعضی از این گونه های گیاهی ممنوع است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، برداشت سبزی های کوهی توسط روستاییان و به میزان مصرف ممنوعیتی ندارد اما برداشت بی رویه این گیاهان توسط سودجویان با استفاده از کارگران اتباع خارجی ممنوع است زیرا منجر به آسیب رسیدن به مراتع و از بین رفتن کامل گونه های گیاهی می شود.

فرضی خاطرنشان کرد: برداشت این گیاهان باید به صورت قطع و برش ساقه ها باشد در حالی که آنان برای راحت بودن و سریع تر انجام شدن کار این گونه ها را از ریشه درمی آورند که علاوه بر اینکه حیات  گونه های گیاهی را به خطر می اندازند موجب از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه و خطر سیل خیز شدن عرصه ها نیز می شوند.

وی بیان کرد: این افراد سودجو سبزی های برداشت شده را با قیمت های سرسام آور به فروش می رسانند که موجب به هم خوردن عرف بازار نیز می شود.خودروهای به جامانده از سودجویان همراه با بارهای سبزی کوهی تحویل دستگاه قضایی شدند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.