• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
12

تولید انبوه واکسن رازی کوو پارس پیگیری می شود

  • کد خبر : 4453
  • 10 فروردین 1400 - 23:47
تولید انبوه واکسن رازی کوو پارس پیگیری می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از سایت کارآزمایی بالینی واکسن کرونای موسسه رازی گفت: به موازات اجرای فازهای مطالعاتی این واکسن، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه آن نیز پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز دکتر کامبیز بازرگان، معاون وزیر جهاد کشاورزی با حضور در سایت کارآزمایی بالینی واکسن «رازی کوو پارس» واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) از روند اجرای فرایند آزمایش های انسانی این واکسن بازدید و با تعدادی از داوطلبان گفت ‌و گو کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نزدیک به یک قرن قدمت ‌و افتخار تحقیق و تولید واکسن های انسانی، دام و طیور و آبزیان، با شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز بی درنگ وارد عمل شد و تیم تحقیقاتی این موسسه از اسفند سال ۹۸ و در طول سال ۹۹ نیز فعالانه و مجدانه کار کردند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: واکسن موسسه رازی که ماه های گذشته رونمایی شد از نوع پروتئین نوترکیب و از پلتفرم های جدید و پیشرفته دنیا به شمار می آید که اسفندماه سال گذشته وارد فاز کارآزمایی بالینی شد و اکنون مرحله اول آن را در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) طی می کند.

بازرگان با اشاره به بازدید از داوطلبان و تیم های پژوهشی دانشگاه و موسسه رازی اظهار کرد: کار با جدیت، سرعت و دقت علمی بالا که شایسته چنین‌کار حساسی است، پیش می رود که من به نوبه خود از تمام کادر پژوهشی این مطالعه در موسسه رازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) قدردانی می کنم.

وی افزود: براساس گزارش تیم تحقیقاتی، تا امروز علائم بالینی خاصی در داوطلبان دریافت این واکسن مشاهده نشده و مسیر تزریق به داوطلبان با قوت دنبال می شود. به نظر می رسد اواسط اردیبهشت ماه این فاز به پایان برسد و گزارش ها تکمیل و تحویل کمیته اخلاق در وزارت بهداشت شود که در صورت تایید، فاز دوم مطالعاتی آغاز خواهد شد. به موازات اجرای فازهای مطالعاتی واکسن رازی کوو پارس، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه نیز پیگیری می شود.

گفتنی است، واکسن رازی کوو پارس از نوع پروتئین نوترکیب و نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی است که آزمایش های انسانی این واکسن، از روز دهم اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در سایت کارآزمایی بالینی موسسه رازی واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران ادامه دارد. هموطنان برای شرکت در کارآزمایی بالینی می توانند با مراجعه به سایت covid.rvsri.ac.ir ثبت نام کنند تا پس از بررسی اولیه با آن ها تماس گرفته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=4453

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.