• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
در سال گذشته انجام شد؛

ثبت بیش از ۲۱۴ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان البرز

  • کد خبر : 27913
  • 17 اردیبهشت 1403 - 12:05
ثبت بیش از ۲۱۴ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان البرز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از ثبت بیش از ۲۱۴ میلیون تردد بین استانی از محورهای مواصلاتی استان البرز در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده توسط سامانه های ترددشمار در کل کشور، استان البرز در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی از محورهای مواصلاتی البرز رتبه دوم تردد در کل کشور را ثبت کرد .

وی افزود: براساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه های ترددشمار در استان البرز در سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۹ وسلیه نقلیه به استان البرز وارد و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰  هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که این آمار رتبه دوم پس از استان تهران را به استان البرز اختصاص داده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز بیان کرد: بر همین اساس استان البرز با دارا بودن نیم درصد از کل راه های کشور در سال گذشته ۱۳/۵ درصد از کل تردد بین استانی کشور را به نام خود ثبت کرده است .استان های مرکزی، قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است استان البرز با  مجموع یک هزار و ۶۶۶ کیلومتر راه در مسیر حداقل ۱۴ استان کشور قراردارد و با نیم درصد از کل راه های کشور یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی ایران است .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.