• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

جای تئاتر کودک در جشنواره های استان البرز خالی است

  • کد خبر : 9600
  • 28 شهریور 1401 - 19:00
جای تئاتر کودک در جشنواره های استان البرز خالی است
عضور شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر بسیج در البرز با اشاره به ضرورت وجود سرگرمی های کودکانه در کرج، اذعان کرد: احساس می کنم جای تئاتر کودک در جشنواره های استانی خالی است که باید به بخش جمعی اضافه شود.

علی ذبیحی، عضو شورای اسلامی شهر کرج و شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر بسیج در البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز در رابطه با برگزاری این جشنواره گفت: سازمان بسیج هنرمندان استان البرز کار سختی در پیش دارد زیرا یک سال عقب تر از تئاتر استانی است. خواهش بنده این است که فضای اجرای تئاتر را برای همه اقشار فراهم و از بوستان ها و سالن های سطح شهر برای این کار استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت تداوم اجرای عمومی و رها نکردن آن پس از جشنواره برای هنرمندان مطرح کرد: جشنواره ها با هزینه های بالا برگزار و آثار اجرا می شوند اما پس از آن رکودی اتفاق می افتد که غم انگیز است. انتظار می شود پس از برگزاری جشنواره، اجرای عمومی نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد صورت گیرد تا هنرمندان امیدوارتر و با انگیزه بیشتر به فکر تهیه آثار قوی تر برای سال های بعد باشند.

عضور شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر بسیج در البرز با اشاره به ضرورت وجود سرگرمی های کودکانه در شهر، اذعان کرد: احساس می کنم جای تئاتر کودک در جشنواره های استانی خالی است که باید به بخش جمعی اضافه شود زیرا در برگزاری جشنواره ها باید کودکان نیز مورد توجه قرار گیرند؛ آن ها برای دیدن کارهای کوچک با زمان های کوتاه و شاد بودن های لحظه ای، ذوق دارند.

ذبیحی عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز می تواند در این زمینه پیشقدم شود و از اتوبوس های فرسوده شهرداری استفاده کند و با آن ها استیج های متحرک بسازد. در زمینه تئاتر کودک و فروش عروسک های تئاتری نیز می توان از این راه درآمدزایی کرد و از این طریق علاقه مندی کودکان به فضای تئاتر را افزایش داد.

وی با تاکید بر ضرورت مشخص کردن سهم شهرهای اقماری در جشنواره های استانی و بسیج حتی با مبلغ کم خاطرنشان کرد: در سال گذشته، شورای اسلامی شهر کرج، ۲۰۰ میلیون تومان به جشنواره تئاتر استانی البرز کمک کرد اما این بدان معنا نیست که با مبالغ پایین نمی توان گام های بزرگی برداشت بلکه با همین رقم های اندک نیز می توان کارهای بزرگ انجام داد.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر بسیج در البرز خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا کلنگ احداث دو پلاتویی که با مبلغ پنج میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده نیز در دو جشنواره تئاتر استانی و تئاتر بسیج در دو بوستان شهر بر زمین زده شود. امید است با همه این اقدامات، سال آینده هنرمندان برای این جشنواره تشنه تر باشند و پیگیری های بیشتری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9600

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.