• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

جشنواره استانی تئاتر بسیج با عنوان «سودای عشق» در البرز برگزار می شود

  • کد خبر : 9387
  • 12 شهریور 1401 - 19:08
جشنواره استانی تئاتر بسیج با عنوان «سودای عشق» در البرز برگزار می شود
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز خبر داد: سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج با عنوان «سودای عشق» در بخش های نمایش صحنه ای، نمایش محیطی و میدانی و نمایشنامه نویسی در استان البرز برگزار می شود.

ابراهیم نوروزی فر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز از برگزاری سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج با عنوان «سودای عشق» در استان البرز خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج، حوزه هنری و انجمن نمایش استان البرز برگزار می شود.

وی بیان کرد: این جشنواره در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ ناب بسیج، توجه و تلاش وافر بر انجام منویات مقام معظم رهبری در باب بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، بازتاب هنرمندانه و متعهدانه فعالیت ها و دستاوردهای شجره طیبه، مهارت افزایی شبکه جوان بسیج و با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و موضوعی و نیز توجه به انواع گونه های درام در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز عنوان کرد: بازتاب هنرمندانه فعالیت های بسیج در امور اجتماعی و اقتصادی، فرهنگی و هنری در حوزه استحفاظی استان البرز، توجه ویژه به حضور موثر و کارآمد بسیج در اردوهای جهادی، رفع محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته استان و امداد رسانی در بلایای طبیعی، انعکاس هنرمندانه حضور موفق بسیج مردمی در کنترل و مهار ویروس کرونا و تجلی کمک به کادر درمان استان و کشور از اولویت های موضوعی و ساختاری این جشنواره هستند.

نوروزی فر معرفی هنرمندانه چهره های شاخص بسیج در عرصه های علمی، سیاسی و فرهنگی با رویکرد برجسته سازی عناصر موثر استانی، تبیین مولفه ها و رویکرد بسیج در برابر هجمه های فرهنگی و نظامی با توجه ویژه به فضای سایبرنتیک و کارکردهای مثبت و منفی شبکه های مجازی و توجه به بیانیه گام دوم و نقش موثر جوانان و نیروهای مخلص انقلابی در پیشبرد اهداف انقلاب را از اهداف این رویکرد فرهنگی برشمرد.

وی همچنین تبیین مواضع اصولی بسیج به عنوان نیروی مردمی انقلاب در برابر تهدیدها و هجمه های نظام سلطه، پرتره نگاری شهدای شاخص استان به عنوان الگو و اسوه و معرفی هنرمندانه توسط هنر فاخر نمایش، توجه و اهتمام ویژه بر اهمیت خانواده و فرهنگ و سنن بومی و رویکرد متفاوت برگونه های درام مخصوصاً نگاه و رویکرد ویژه بر گونه کمدی را نیز از دیگر اهداف این جشنواره فرهنگی دانست.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز با بیان اینکه نمایش صحنه ای، نمایش محیطی و میدانی و نمایشنامه نویسی از بخش های این جشنواره هستند مطرح کرد: در بخش نمایش صحنه ای و نمایش محیطی و میدانی، توجه بر اولویت های موضوعی و ساختارهای متنوع درام و پرداخت هنرمندانه در قالب کمدی و تراژدی به لحاظ فرهنگ بومی و آئینی از اهداف اصلی جشنواره است.

نوروزی فر اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار گروه های شرکت کننده سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج ۲۰ مهر ۱۴۰۱ خواهد بود. نتایج بازبینی گروه های راه یافته به جشنواره ۲۹ مهرماه ۱۴۰۱ اعلام می شود. آیین افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره نیز ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار و پس از اتمام جشنواره استانی، با انتخاب هئیت داوران توسط دبیرخانه استانی، دو اثر در بخش صحنه ای انتخاب و به دبیرخانه جشنواره سراسری معرفی می شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان فقط در راستای اولویت موضوعی درج شده در فراخوان می توانند آثار خود را ارائه دهند خاطرنشان کرد: آثار ارائه شده به جشنواره نباید قبلاً در جشنواره دیگری شرکت کرده باشند، مدت زمان آثار بخش صحنه ای نباید بیشتر از ۸۰ دقیقه و بخش محیطی و میدانی نباید کمتر از ۱۵ دقیقه و بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد. هر کارگردان مجاز به ارسال یک اثر در بخش صحنه ای یا خیابانی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز توضیح داد: شرکت کنندگان بخش نمایش محیطی و میدانی در بخش های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری اول تا سوم مرد و زن، طراحی صحنه، ساخت و اجرای موسیقی، اقلام تبلیغی (پوستر، بروشور و تیزر) به رقابت می پردازند. به آثار اقتباسی از شخصیت ها و قهرمانان بومی و محلی در هر یک از بخش ها جایزه ویژه ای از سوی ستاد برگزاری اهدا می شود.

نوروزی فر ادامه داد: بخش نهایی و کشوری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج نیز در آذرماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری و رقابتی برگزار می شود. برای گروه های راه یافته در بخش نهایی جشنواره، مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت خواهد شد. علاقه مندان جهت تحویل آثار و دریافت اطلاعات تکمیلی به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

وی آدرس دبیرخانه این جشنواره را کرج، میدان والفجر، خیابان شهدای چهارصد دستگاه، روبروی خانه ملت، ساختمان فرهنگی رسانه ای ماه البـرز، طبقه اول، سازمان بسیج هنرمندان استان البرز اعلام و اشاره کرد: شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۷۴۴۱۴۴ و ۰۹۳۵۶۲۸۲۹۲۹ نیز آماده پاسخگویی به سوالات هنرمندان است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9387

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.