• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

جشنواره «قلم های ماندگار» در البرز برگزار می شود

  • کد خبر : 9608
  • 28 شهریور 1401 - 21:30
جشنواره «قلم های ماندگار» در البرز برگزار می شود
مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز از برگزاری ششمین جشنواره مطبوعات با عنوان «قلم های ماندگار» در البرز خبر داد و گفت: این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با مشارکت خانه مطبوعات این استان برگزار می شود.

رضا عباس زاده مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز و دبیر ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری این استان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: ششمین جشنواره مطبوعات با عنوان «قلم های ماندگار» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با مشارکت خانه مطبوعات این استان در بخش های مقاله و یادداشت، خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس، طنز (مکتوب و کاریکاتور) و طراحی و صفحه آرایی برگزار می شود.

وی ارزیابی مهارت ها و شناسایی برترین های رسانه ای استان البرز، تولید آثار محتوایی در موضوعات جشنواره، ارتقای سواد رسانه ای، معرفی فرصت ها و ظرفیت ها و راه های مقابله با آسیب های اجتماعی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: بخشی از موضوعات جشنواره، شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین)، جهاد تبیین، گام دوم انقلاب و دستاوردهای ۴۳ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، حمایت از خانواده، خانواده بانشاط و توسعه ورزش همگانی هستند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ادامه داد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، توسعه و ترویج ارزش های دینی، نماز، فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بهداشت عمومی به ویژه کنترل و مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری از آسیب های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، سرقت، نزاع خیابانی، حاشیه نشینی، سگ گردانی)، جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری، اخلاق و سواد رسانه ای و بیان آسیب های فضای مجازی و محیط زیست، مهاجرت بی رویه و بحران آب نیز از دیگر موضوعات این جشنواره هستند.

عباس زاده با تاکید بر اینکه آثاری برای شرکت در این رقابت پذیرفته می شوند که نام صاحب اثر در آن ذکر شده باشد و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمی شوند، از روزنامه نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان شاغل در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز خواست آثار خود را برای شرکت در این رقابت رسانه‌ای – مطبوعاتی استانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی به شرایط و مقررات شرکت در این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: آثار ارسالی باید در بازه زمانی ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۱ در رسانه های خبری مجوز دار (نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و سرپرستی نشریات سراسری) استان البرز منتشر شده باشند. هر متقاضی می تواند در سه بخش و در هر بخش دو اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند.

دبیر جشنواره قلم های ماندگار خاطرنشان کرد: در صورت ارسال آثار بیشتر، آثار دریافتی به صورت تصادفی توسط دبیرخانه انتخاب و مابقی حذف خواهند شد. متقاضیان از تاریخ اول تا ۳۰ مهر ۱۴۰۱ فرصت دارند به نشانی alborz.pressfestival.ir مراجعه و آثار خود را بارگذاری کنند. اختتامیه این جشنواره آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9608

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.