• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

جلوگیری از بروز فاجعه کرونایی با مشارکت مردم

  • کد خبر : 4861
  • 21 فروردین 1400 - 16:11
جلوگیری از بروز فاجعه کرونایی با مشارکت مردم
مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز گفت: آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان، اولین و مهم ترین راهکار در مواجهه با بیماری کرونا است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، ناصر مقدم، مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز با اشاره به وضعیت و وظایف کرونایی اخیر گفت: بنابر گزارش مطروحه در جلسه ستاد ملی کرونا، موج چهارم این بیماری در استان البرز نیز آغاز شده و شهرستان های کرج، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ را در وضعیت قرمز، طالقان در وضعیت نارنجی و اشتهارد در وضعیت زرد قرار داده است.

وی افزود: بر همین اساس میزان مراجعه، بستری و فوتی های ناشی از کرونا چند برابر شده و رشد فزاینده ای داشته است به گونه ای که ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی تکمیل شده و ادامه یا افزایش این روند می تواند موجب بروز فاجعه و ضررهای مادی و معنوی فراوانی شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی البرز افزود: کرونا بر بسیاری از شئون زندگی فردی و اجتماعی مردم سایه انداخته و موجب تغییرات و محدودیت های گسترده ای شده و تغییر در سبک زندگی و پرهیز از عادی انگاری لازمه غلبه بر این ویروس منحوس است.

مقدم اذعان کرد: در این میان، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان، اولین و مهم ترین مولفه و راهکار در مواجهه با این بیماری است و لزوم افزایش میزان اهتمام و رعایت دستورالعمل های کرونائی، اعم از شستشوی مکرر دست ها و استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از پیش باید افزایش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا بر تصمیمات ستاد ملی کرونا، دور جدیدی از طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونائی از ۲۱ فروردین آغاز شده و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت که تصمیمات و برنامه های تدوین شده، متناسب با وضعیت کرونائی هر شهرستان تنظیم و تصمیم گیری های لازم صورت گرفته است.

مقدم بیان کرد: اجرای مناسب و دقیق این طرح می تواند به کنترل و کاهش مراجعات و خسارات ناشی از کرونا شود و تأثیرات بسیاری داشته باشد و در همین راستا مشارکت و مسئولیت پذیری عمومی مردم، بیشترین اثر را در اجرای طرح و کنترل و بهبود وضعیت کرونائی استان و کشور خواهد داشت و از بروز فاجعه کرونائی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=4861

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.