• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

حاج قاسم با شهادتش در دلها کولاک کرد

  • کد خبر : 7124
  • 12 دی 1400 - 20:14
حاج قاسم با شهادتش در دلها کولاک کرد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود در دل‌ها کولاک کردگفت: بی‌شک حاج قاسم اعمالی متفاوت داشته که خداوند این‌چنین دل‌های مردم را به او معطوف کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی البرز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، بیان کرد: این روزها یادآور مناسبت‌های مختلفی از جمله شهادت حضرت زهرا (س)، حماسه ۹ دی، شهادت حاج قاسم سلیمانی و سالروز عملیات کربلای ۴ و ۵ است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود در دل‌ها کولاک کرد؛ البته خداوند دل‌ها را به این سمت‌وسو برد. بی‌شک حاج قاسم اعمالی متفاوت داشته که خداوند این‌چنین دل‌های مردم را به او معطوف کرد. معبود وی این عشق و دل‌بستگی را نه‌تنها در دل‌های ملت ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت بلکه در دل‌های ملت‌های دیگر نیز ایجاد کرد؛ شهادت سردار دل‌ها غوغایی در دل‌ها به پا کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: واضح است که هر فرماندهی شجاع و دلیر است، به نبرد با دشمنان می‌رود و آن‌ها را شکست می‌دهد اما این موارد، دلیل محبوبیت سردار سلیمانی نبود بلکه خضوع و خشوع در برابر مردم به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و توجه ویژه به آن‌ها او را از دیگران متفاوت کرده بود.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: زمانی که انسانی فرمانده‌ای بزرگ و شناخته شده در جهان و قهرمان مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها و ایادی آن‌هاست اما خود را در شرایطی قرار می‌دهد که تابع دستورات دین، خداوند و پیامبرش باشد، محبوب دل‌ها خواهد شد.

وی بیان داشت: خداوند چنان عزت و عظمتی به حاج قاسم داد که ده‌ها میلیون نفر در داخل ایران و سایر کشورها با شهادت او عزادار شدند و به حدی دلشان برای حضور در مراسم تشییع پیکر او می‌تپید که نمی‌توانستند در منازل خود آرام گیرند. همه آمدند و شاهد بودید که چه مراسم تشییع باشکوهی در شأن سردار دل‌ها برگزار شد.

جانشین فرمانده کل سپاه مطرح کرد: شاید این بی‌قراری‌های ملت‌های مختلف به‌واسطه نحوه شهادت این سردار رشید اسلام بود که توسط شقی‌ترین انسان‌های عالم صورت گرفت. حاج قاسم سلیمانی سعی کرد به‌گونه‌ای زندگی و عمل کند که به الگویی برای سایر ملل تبدیل شود.

سردار فدوی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی چنان لرزه‌ای بر جان دشمنان انداخت که آن‌ها مصمم شدند این انقلاب نوپا را به هر طریقی از بین ببرند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ ایادی آمریکا رسماً و مسلحانه در کردستان به انقلاب حمله کردند. البته تصور باطلی داشتند که با عوامل دست چندم می‌توانند این انقلاب را از بین ببرند.

وی ادامه داد: پس از مدتی دریافتند که قدرت انقلاب بالاتر از عوامل دست چندم آن‌هاست لذا درصدد برآمدند از عوامل دست اول برای نابودی انقلاب استفاده کنند بنابراین دیوانه‌ای مانند صدام را تحریک کردند و به جان انقلاب انداختند و جنگ تحمیلی آغاز شد. ملت ایران درگیر جنگی شد که به ظاهر طرف مقابل، صدام بود اما در باطن ۸۷ کشور از او حمایت می‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: به دلیل قوت و قدرتی که در انقلاب اسلامی و تمام جبهه حق وجود دارد، اگر تمام جبهه باطل به رهبری شیطان بزرگ با یکدیگر متحد شوند که البته شده‌اند، نمی‌توانند خدشه‌ای به این انقلاب وارد کنند زیرا این انقلاب چنان قدرتمند است که دشمنان باید از آن هراس داشته باشند.

سردار فدوی بیان کرد: همه ما تکالیف و وظایفی را بر عهده داریم که اگر به آن‌ها عمل کنیم خداوند وارد میدان می‌شود و بهترین نتیجه را رقم می‌زند. پیروی از دستورات خداوند قاعده‌ای بود که همواره در طول عمر انقلاب مورد استفاده قرار گرفت و پیروزی‌های متعددی را رقم زد. اگر به این قاعده عمل نمی‌شد، یکی از توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان کافی بود تا دودمان کشور بر باد رود.

وی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی با پیروی از این قاعده به الگویی برای همگان تبدیل شد. پرداختن به ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی نباید فقط مختص ایام شهادت او باشد و در سخنرانی‌ها از آن یاد شود بلکه باید همواره به آن عمل شود. اسلام تأکید کرده که برای انجام تکالیف، با اخلاص و صدق پای کار باشید و از هر آنچه که در توان دارید برای افزایش قوای انقلاب استفاده کنید و کوتاهی نکنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7124

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.