• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

حدود ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود

  • کد خبر : 9290
  • 07 شهریور 1401 - 23:25
حدود ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح ده ها پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: در این هفته حدود ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه افتتاح ۶ پروژه دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام از افتتاح رسمی ده ها پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعاتی در کشور خبر داد و با اشاره به افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان البرز گفت: از فردا واگذاری پورت پر سرعت در این زمینه آغاز می شود.

وی با اشاره به افتتاح ده ها طرح مخابراتی، یکی از مهمترین این طرح ها را راه اندازی تعداد زیادی سایت ۵G و دیگر طرح ها دانست و افزود: امروز در منطقه ویژه اقتصادی پیام چند خط تولید محصولات جدید شرکت های داخلی افتتاح شد که عمدتا تجهیزات ارتباطی و مخابراتی اعم از تولید سوئیچ، مودم و دستگاه های ریپیتر برای اپراتورهای همراه و شرکت های تولیدکننده تلفن های همراه هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون تولیدات آن ها به صورت مونتاژ است که امیدواریم با حمایت هایی که صورت می گیرد، طراحی و تولید نیز در این شرکت ها داخلی شود، عنوان کرد: ظرفیت های خوبی برای تولید تجیهزات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ایجاد شده که اگر خوب کار کنیم قابلیت صادرات هم وجود دارد.

زارع پور با اشاره به اینکه اکنون تعداد زیادی از شرکت ها صادرات به خارج از کشور در حوزه تجهیزات مخابراتی دارند، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام با وجود ظرفیت هایی که دارد، می تواند به یک از قطب های اقتصاد دیجبتال در کشور تبدیل شود که هم نیاز کشور را برطرف و محصولاتی با تراز صادراتی تولید و هم مسئله اشتغال را در استان البرز در حوزه فناوری پایه برطرف کند.

به گفته وی، نگاه و راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن برای مردم است و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار می گیریم. مهمترین رویدادی که باید برای ارتقای سرعت شبکه اتفاق بیفتد، اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که نامحدود است و سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد.

زارع پور به افتتاح این پروژه در روز سه شنبه در دو استان دیگر کشور اشاره کرد و افزود: مردم در این استان ها سرعت های چند صد مگابایتی بر ثانیه را تجربه می کنند. با این کار شبکه تلفن همراه نیز ارتقا می یابد زیرا پیش زمینه اینترنت نسل پنجم این است که فیبر نوری تا پای آنتن ها و بی تی اس ها برود و عملا فیبر در همه جای شهر گسترده می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: این کار زمان بر است؛ در عین حال که کارهای کوتاه مدتی برای ارتقای کیفیت شبکه انجام می دهیم این طرح بنیادی نیز انجام و تا پایان دولت سیزدهم برای حداقل ۸۰ درصد خانواده ها فیبر نوری اجرایی می شود.

وی درخصوص ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی و تقویت اینترنت تلفن های همراه آنان گفت: ستاد ویژه ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اربعین راه اندازی شده و تمام ظرفیت ها امسال برای اولین بار در فناوری اطلاعات پای کار آمده است. در حوزه ارتباطات تقویت شبکه تلفن همراه در مرزها و مسیرهای منتهی به آن ها با سایت های سیار اپراتورهای همراه فراهم می شود.

زارع پور بیان کرد: قرار است در مرز مهران که بیشترین جمعیت را دارد تجهیزاتی نصب شود که همزمان برای هزار نفر اینترنت رایگان فراهم کند. در کشور عراق نیز با توافق های صورت گرفته در مسیر نجف تا کربلا تعداد زیادی ایستگاه اینترنت رایگان توسط اپراتورهای عراقی مستقر می شود. در حوزه فناوری اطلاعات هم تلاش می شود سرویس های جدیدی برای مردم راه اندازی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد: یکی از پیام رسان ها سرویس اعلام موقعیت بدون نیاز به اینترنت را نیز راه اندازی کرده است. همچنین برای مسیریابی در عراق با وسیله شخصی و مسیر نجف تا کربلا اطلاعات موکب ها و اطلاعات مورد نیاز مردم توسط مسیریاب ها عرضه می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.