• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود

  • کد خبر : 17707
  • 03 خرداد 1402 - 13:24
حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، ایمان و اعتقاد رزمندگان را اصلی‌ترین عامل موفقیت در عملیات الی بیت‌المقدس دانست و گفت: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عملیات الی بیت المقدس گفت: سوم خرداد یکی از روزهای مهم و به‌یادماندنی و یادآور حماسه سازی رزمندگان در تاریخ انقلاب اسلامی است که هرگز از اذهان ملت ایران پاک نمی‌شود.

وی ایمان و اعتقاد رزمندگان را اصلی‌ترین عامل موفقیت در عملیات الی بیت‌المقدس دانست و افزود: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و برخاسته از ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام بود، مجاهدت‌های بی‌نظیر رزمندگان اسلام که با دست خالی و با سلاح ایمان و روحیه ایثارگری در برابر دشمن تا بن دندان‌مسلح مقاومت کرده و از کشور، ارزش‌های نظام و ناموس خود دفاع کردند باید برای نسل های بعد بازگو شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به مجاهدت‌ها و نقش غیورمردان استان البرز در عملیات الی بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد اشاره و خاطرنشان کرد: این استان در عملیات الی بیت‌المقدس که به پیروزی رزمندگان اسلام و آزادی خرمشهر انجامید، ۱۷۰ شهید والامقام را تقدیم کرد.

رستمیان با بیان اینکه در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ نخستین گردانی که وارد خونین‌شهر شد، گردان منتظران قائم (عج) به فرماندهی سردار شهید آقا مهدی شرع پسند از تیپ المهدی (عج) بود، گفت: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رمضان جنتی رضوی که پس از دفاع مقدس بر اثر جراحات آن دوران به شهادت رسید و حاج علی گروسی که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید نیز از رزمندگان کرجی بودند.

وی ادامه داد: شهید گروسی نخستین اذان پس از آزادی خرمشهر را در مسجد جامع خرمشهر سر داد و بعد از آن، نخستین نماز جماعت در همان مکان در حالی اقامه شد که هنوز خرمشهر به‌طور کامل پاکسازی نشده بود. سالروز فتح خرمشهر نماد بارزی از ایثارگری مردمان این سرزمین است، لذا باید از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره کافی را برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17707

ثبت دیدگاه

  1. медицинская справка spravki-kupit.ru

  2. Every weekend i used to pay a visit this site, because i want enjoyment, as this this site conations in fact good funny information too. купить диплом цена

  3. Saved as a favorite, I really like your web site! bezogoroda.ru

  4. Does your website have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to send you an e-mail. I’ve got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it expand over time. гостиничные чеки санкт петербург

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.