• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

حیات دوباره عقاب طلایی/ پرواز سلطان آسمان ها در آسمان البرز

  • کد خبر : 6774
  • 24 مهر 1400 - 12:07
حیات دوباره عقاب طلایی/ پرواز سلطان آسمان ها در آسمان البرز
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از بازگشت یک بهله عقاب طلایی بهبود یافته به آغوش طبیعت و پرواز در آسمان البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز امید رضا تونی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ خبر داد: یک بهله عقاب طلایی پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ آسیب دیدگی اش با تلاش مرکز تیمار و نگهداری حیات وحش البرز با حضور ریاست و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ و انجمن هیو سبز در ارتفاعات این شهرستان با موفقیت رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه این تلاش منجر به بازگشت عقاب طلایی، نماد زیست محیطی استان البرز به آغوش حیات وحش و طبیعت شد ادامه داد: این گونه عقاب در فهرست پرندگان در معرض خطر انقراض ایران قرار دارد و بايستی تمهيدات لازم در مورد حفظ اين گونه با ارزش صورت گيرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه اين پرنده از نادرترين پرندگان و حيوانات بومی ايران است گفت: از بزرگترین تهدیدات کاهش جمعیت عقاب‌های طلایی ایران، برداشتن و دزدیدن جوجه‌ها از آشيانه و شكار عقاب‌های جوان به خاطر ناتوانی در پرواز و سپس فروش آن ها است.

تونی اذعان کرد: خريد و فروش اين پرندگان و ناتوانی در نگهداری آن ها منجر به آسيب ديدن و مرگ آنان می شود. تخريب زيستگاه‌های اين پرنده‌‌ قدرتمند آسمان ايران نیز از عوامل ديگر کاهش جمعیت عقاب‌های طلایی ایران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6774

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.