• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز:

خانواده پرقدرت تئاتر البرز از حداقل ها بی بهره است/ این فریاد را باید شنید

  • کد خبر : 11633
  • 26 آبان 1401 - 14:23
خانواده پرقدرت تئاتر البرز از حداقل ها بی بهره است/ این فریاد را باید شنید
دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز گفت: خانواده پرقدرت تئاتر که می تواند در تمام گلوگاه های چالش های کشور نقش آفرینی کند و در کنار مسئولین استانی و شهرستانی بایستد، از حداقل ها بی بهره است؛ این فریاد را باید شنید و فکری برای آن کرد.

حسین بهزادی فر، دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز امروز در حاشیه آئین رونمایی از پوستر این جشنواره که در تئاتر شهر کرج برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، گفت: دهمین جشنواره تئاتر استانی به عنوان بزرگترین رخداد سالانه هنر همایشی در البرز، سال گذشته پس از دو دوره تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار شد.

وی از برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر استانی خبر داد و مطرح کرد: البرز اولین استانی بود که دبیرخانه جشنواره را تشکیل داد و فراخوان آن منتشر شد. استقبال خوبی از سوی هنرمندان عرصه تئاتر، حتی برخی هنرمندانی که سال ها در این استان فعالیت نمی کردند، صورت گرفت و در نقش های مختلف با این جشنواره همراه شدند.

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز عنوان کرد: امروز که دومین روز بازبینی نمایش ها را پشت سر می گذاریم، بسیار خرسندیم که جمع کثیری از هنرمندان باسابقه، پیشکسوت و کارآزموده و جوانان باانگیزه، بااستعداد و نخبه در کنار ما قرار دارند. به لطف خداوند و با یاری دستگاه های مختلف موفق شدیم این جشنواره را به این نقطه برسانیم.

بهزادی فر بیان کرد: در روز شنبه، آثاری که به مرحله پایانی و بخش رقابتی جشنواره راه پیدا می کنند، معرفی می شوند و از تاریخ ششم تا نهم آذر ماه، در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید، جشنواره برگزار می شود. امید آن می رود بتوانیم آثار خوبی را راهی جشنواره بزرگ تئاتر کشور (فجر) کنیم و شاهد درخشش هنرمندان پرتلاش استان البرز در آن جشنواره باشیم.

وی اذعان کرد: تئاتر به عنوان زبان گویای جامعه تاثیرگذاری بسیاری در مسائل مختلف دارد؛ این موضوع را بارها هنرمندان عرصه تئاتر ثابت کرده اند و نقش آفرینی خود را در وقایع مختلف تاریخی به منصه ظهور گذاشته اند. این هنر به دلیل هم نفسی مستقیم با مخاطبان، در دل آن ها و اهل تئاتر از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز با بیان اینکه هنرمندان این عرصه به دلیل ارتباط چهره به چهره، انرژی زیادی از تماشاچیان دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: هیچ دو اجرای تئاتر همانند یکدیگر نیستند زیرا مخاطبان آن ها متفاوت هستند که این موضوع، یکی از جذابیت های این هنر است.

بهزادی فر تصریح کرد: مشکلات زیرساختی بسیاری در حوزه هنر نمایش در استان البرز وجود دارد؛ در سال های گذشته، مسئولین مختلف و متولیان این امر، هر یک به سهم خود، برای کمک به حل این مشکلات تلاش کردند اما بالا بودن سرعت درخواست ها و توان اجرا و تولید اثر هنرمندان عرصه نمایش موجب شده که زیرساخت های استان از این فرآیند جا بماند.

وی اظهار کرد: شهر کرج هنرمندان تئاتری صاحب نام و کاربلد بسیاری دارد که بعضا در سطح بین المللی حرفی برای گفتن دارند اما در این استان، با فقر ظرفیت ها و توان زیرساختی مواجه هستیم که هنگام برگزاری رخدادهای فرهنگی مانند جشنواره تئاتر استانی، خود را نشان می دهند و می بینیم که حتی برخی ظرفیت هایی که سال های گذشته در اختیار بوده اند، اکنون به دلیل نواقص فنی قابل استفاده نیستند.

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز ضمن گلایه از مدیریت اجرایی، تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان و مدیریت شهری تمام شهرهای استان، خطاب به آن ها تصریح کرد: خانواده پرقدرت تئاتر که می تواند در تمام گلوگاه های چالش های کشور نقش آفرینی کند و در کنار مسئولین استانی و شهرستانی بایستد، از حداقل ها بی بهره است؛ این فریاد را باید شنید و فکری برای آن کرد.

بهزادی فر با تأکید بر ضرورت حضور افراد فرهنگی در کرسی های تصمیم گیری استان و شهرستان ها خاطرنشان کرد: باید در جایگاه های مختلف، افرادی از جنس ما حضور داشته باشند تا بتوانند دغدغه های هنرمندان این عرصه را فریاد بزنند و برای تقویت زیرساخت ها تلاش کنند. همچنین لازم است بر نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی شهر نیز نظارت شود؛ این موضوع از تصویب بودجه مهم تر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11633

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.