• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

خرابکاری نطنز، محصول دیپلماسی التماسی است/ ارتباط صف های طولانی با وعده های توخالی دولت  

  • کد خبر : 5028
  • 25 فروردین 1400 - 13:35
خرابکاری نطنز، محصول دیپلماسی التماسی است/ ارتباط صف های طولانی با وعده های توخالی دولت  
نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد خرابکاری نطنز را محصول وادادگی و دیپلماسی التماسی دولت غرب‌گرا دانست و گفت: چه ارتباطی بین صف‌های طولانی با وعده‌های توخالی دولت و سیاست‌های اقتصادی آن با وضعیت خانمان سوز بورس و برجام و دلار 25 هزار تومانی وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در نطق میان دستور خود با اشاره به اینکه حوادثی چون خرابکاری نطنز محصول وادادگی و دیپلماسی التماسی دولت غرب‌گرا است، گفت: ما با مذاکره مخالف نیستیم اما تجربه تاریخی نشان داده تنها مذاکره‌ای ثمربخش است که از سر قدرت، عزت و حکمت انجام شود؛ دیپلماسی التماسی حرکت در کوچه بن‌بست است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مولای متقیان مبنی بر اینکه حق جز با صلابت و جدیت به دست نمی‌آید اذعان کرد: حق گرفتنی است، در دنیای لیبرال دموکراسی، حق کسی که در موضع ضعف باشد را با التماس نمی دهند. ما با مذاکره‌ای که منافع ملت را استیفا کند موافقیم اما مذاکره در سایه تهدید و تخریب چه مفهوم و نتیجه‌ای در بردارد؟

آیا مسببین جنایت نطنز، برای مذاکره قابل اعتمادند؟

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد اقدام علیه تاسیسات هسته‌ای کشورها را جنایت علیه بشریت دانست و افزود: طبق حقوق بین الملل، اقدام علیه تاسیسات هسته‌ای کشورها ممنوع است و در زمره جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. آیا مسببین چنین جنایتی که مبدا تروریسم هسته‌ای علیه دانشمندان و تاسیسات اتمی ما هستند برای مذاکره قابل اعتمادند؟!

دولت، گویا جز مصرف بی‌رویه قدرت، تدبیر دیگری ندارد

عسگری مصرف بی‌رویه قدرت توسط دولت یازدهم را تنها تدبیر این دولت دانست و اظهار کرد: در دنیای چپاول و سلطه‌جویی راهی جز تولید قدرت نداریم، قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ یکی از ابزارهای تولید قدرت برای کشور بوده تا دست دولت را در مذاکرات پر کند، اما دولت گویا جز مصرف بی رویه قدرت، تدبیر دیگری ندارد.

دولت برجام به دنبال دوپینگ انتخاباتی است

وی با اشاره به اینکه مذاکرات وین به دنبال سطح حداقلی لغو تحریم‌ها به صورت موقت و محدود بوده است، گفت: مجلس در قانون مذکور بر انحلال دستگاه تحریم با لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه تاکید کرده، اما مذاکرات وین به دنبال یک سطح حداقلی از لغو تحریم آن هم به صورت موقت، محدود و صوری است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد ادامه داد: این رویکرد به روشنی، جنبه انتخاباتی و سیاسی دارد و دولت برجام با دستاورد تقریبا هیچ، در این روزهای آخر نیز به جای جبران مافات و عبرت از بدعهدی‌های طرف‌های غربی و آمریکایی به دنبال دوپینگ انتخاباتی از طریق گشایش‌های مقطعی و رسانه‌ای است.

عسگری تولید قدرت درکشور را نیازمند تمسک به مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: ایران قوی نیاز به تولید قدرت دارد که از جمله اقدامات این مسیر، مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، نگاه به درون و تقویت توان داخلی از طریق بهره‌برداری حداکثری از منابع، معادن و ظرفیت‌های بلااستفاده، توسعه ارتباط هوشمند با کشورهای همسایه، توجه به کشورهای محور مقاومت و غیرغربی و در یک جمله تمسک به مکتب شهید سلیمانی است.

چه ارتباطی بین صف های طولانی با وعده های توخالی دولت وجود دارد؟

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از پالس‌های ضعف مخابره شده که از ایرادات اساسی دستگاه‌های محاسباتی دولت خبر می‌دهد، سخن مشاور رئیس جمهور بود که از ارتباط بین قطع برق تاسیسات نطنز و مذاکرات برجامی پرسیده! البته برای دولتی که صبح جمعه از فجایع هفته گذشته که خود آفریده است باخبر می‌شود، گویا هیچ چیز به چیز دیگری ربط ندارد و این نابسامانی‌ها هم به دولت ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: چه ارتباطی بین صف‌های طولانی با وعده‌های توخالی دولت، سیاست‌های اقتصادی آن با وضعیت خانمان سوز بورس و برجام و دلار ۲۵ هزار تومانی وجود دارد؟ آنچه که به شما ربط دارد توزیع رانت‌های فولاد، سیمان، قیر، متانول و اتانول میان اقوام، بستگان و سایر وابستگان است که دستگاه عدلیه را به بیرون کشیدن لقمه‌های حرام از حلقوم رانت‌خواران واداشته است.

عسگری، دولت یازدهم را یکی از مهم ترین موانع در مسیر راه تولید کشور دانست و افزود: در سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، شفاف می‌گویم که یکی از مهم ترین موانع بر سر راه تولید و پیشرفت کشور همین دولت ناکارآمد است. پالایش تفکر وابسته و دلبسته به غرب از نظام حکمرانی کشور یکی از  مصادیق مانع‌زدایی است که به لطف خدا و هوشیاری هم‌میهنان امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ رقم بخورد.

تورم و تکثر قوانین و مقررات، یکی از موانع مهم تولید

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد ادامه داد: یکی از موانع مهم تولید بی‌ثباتی در محیط اقتصادی از طریق تورم و تکثر قوانین و مقررات است. مجوزهای کسب و کار از حیث تاخیرهای غیرموجه، رفتارهای تبعیض آمیز، استعلام‌های مکرر و عدم شفافیت همچنان در صدر موانع کسب و کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام در حذف بروکراسی زائد و مقررات‌زدایی به عنوان مانعی بر سر راه تولید، یک ضرورت فوری است. گام مهم دیگر، تمرکز کامل و عملی بر درگاه ملی مجوزهای کشور به عنوان مرجع اصلی فعالان اقتصادی برای اعتلا و اقدام نسبت به راه اندازی هرگونه کسب و کار جدید است.

رسیدگی فوری و ویژه جهت جلوگیری از کمبود و قطعی‌های مکرر آب در البرز

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در تذکر استانی به وزیر نیرو گفت: علی‌رغم همکاری قابل تقدیر برای دو برابر شدن سهمیه البرز از حق‌آبه‌های سدهای استان، البرز همچنان در شاخص بحرانِ آبی در رده بحرانی‌ترین استان‌های کشور قرار دارد. درخواست ما رسیدگی فوری و ویژه جهت جلوگیری از کمبود و قطعی‌های مکرر آب همچون تجربه تابستان گذشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5028

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.