• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

خرید اجناس سایت دیوار با چک های سرقتی و جعلی/متهمان به دام پلیس افتادند

  • کد خبر : 6051
  • 20 تیر 1400 - 17:40
خرید اجناس سایت دیوار با چک های سرقتی و جعلی/متهمان به دام پلیس افتادند
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری کلاهبردارانی که با شناسایی سوژه های خود از سایت خرید و فروش لوازم دست دوم اقدام به 27 فقره خرید اجناس و خودرو با چک های سرقتی و جعلی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی ارجاع دو فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت خرید و فروش دیوار، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که متهم اصلی پرونده پس از جعل مدارک هویتی، ابتدا سوژه های خود را از سایت دیوار شناسایی می کرده و سپس با او تماس گرفته و رقم های وسوسه انگیز برای خرید پیشنهاد می داده و با دادن مقدار کمی از ثمن معامله، مابقی آن را با چک سرقتی و جعلی پرداخت کرده و متواری می شده است.

نادربیگی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم در چندین استان از جمله تهران، قم و آذربایجان غربی کلاهبرداری های متعددی انجام داده است، مطرح کرد: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه متهم انجام و پس از چندین هفته رصد اطلاعاتی، در نهایت هنگام کلاهبرداری از یکی از شهروندان در استان قم دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: متهم پس از مواجه شدن با مالباختگان و مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۲۷ فقره کلاهبرداری خودرو و اجناس از طریق سایت دیوار با همدستی یک خانم که چک های جعلی را برای وی فراهم می کرد، اقرار کرد.

وی با بیان اینکه همدست متهم نیز در تور اطلاعاتی کارآگاهان گرفتار و دستگیر شد، یادآور شد: کارشناسان ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این باند را حدود ۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند. تعدادی از اجناس کلاهبرداری شده کشف و تحویل صاحبان آن ها شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.