• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
عضو هیات علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی:

دروس نظری در دانشگاه ها کافی نیست/ ضرورت افزایش مهارت در دانشجویان

  • کد خبر : 27603
  • 06 اردیبهشت 1403 - 6:00
دروس نظری در دانشگاه ها کافی نیست/ ضرورت افزایش مهارت در دانشجویان
عضو هیات علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی گفت: دانشجویان برخی رشته های تخصصی تصور می کنند دروس نظری کافی است اما وقتی در مرحله اجرا قرار می‌گیرند به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت های دیگر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکترمحسن لبافی، عضو هیات علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی گفت: گروه صنایع غذایی این دانشکدگان از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی دانشجویان و انتقال دانش عملی و تجربیات مهندسین کارخانه های صنایع غذایی اقدام به دعوت و حضور آنان در برخی کلاس های تئوری و عملی دروس تخصصی مقاطع مختلف کرده است.

وی افزود: این نشست های تخصصی امکان ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و ملموس تر از وضعیت صنایع غذایی و نیازهای حال و آینده و آگاهی از جایگاه دانشجویان در آینده تحصیلی آنان را به بهترین وجه فراهم آورده است.

عضو هیات علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی با فراهم شدن فضای آموزش و ارتباطات مجازی دانشگاه در دوران کرونا در حالی که از برگزاری نشست های حضوری محروم شدیم به سادگی توانستیم از ظرفیت مدیران بخش های تولید، تحقیق و توسعه (R&D) بهره مند شویم.

لبافی مطرح کرد: پس از دوران کرونا نیز، برگزاری نشست های مربوط به دروس فرمولاسیون مواد غذایی، فنآوری آبمیوه، صنایع قند (چغندری و نیشکری)، صنایع شیر، صنعتی سازی صنایع سنتی تداوم و توسعه یافته است.

وی در خصوص مهمترین دستاورد این کلاس های تخصصی بیان کرد: زمانی که این کلاسها از تک بعدی بودن و تک رشته‌ای بودن خارج می‌شود دانشجویان متوجه می‌شوند که علاوه بر فراگیری و آموزش دروس علمی تخصصی، برای تکمیل دانسته های خود، نیاز به اطلاعات دیگر و برقرای ارتباط با فعالین و مدیران صنایع نیز ضروری است.

عضو هیات علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: دانشجویان برخی رشته های تخصصی تصور می کنند دروس نظری کافی است اما وقتی در مرحله اجرا قرار می‌گیرند به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت های دیگر می‌شوند.

لبافی افزود: دقیقا همان زمان پی به اهمیت ارتباط دروس بین رشته‌ای مانند مسائل مالی، مدیریتی، فرهنگی، روانشناسی ارتباطات و تجربه مدیران می برند. مدیران و صاحبان صنایع غذایی به منظور ارتقای کار و کیفیت محصولات خود به دنبال دانشجویانی می گردند که علاوه بر تخصص اصلی،در حوزه های مدیریت مسائل مالی، نیروی انسانی، نوآوری نیز دارای زمینه های اولیه باشند.

وی توضیح داد: برای داوری پروژه های دانشجویان دکتری در پروژه کلاسی درس فرمولاسیون مواد غذایی، از مدیران صنایع مرتبط دعوت به عمل آورده ایم زیرا معتقدیم برای ایجاد تفکر و شیوه اجرای پروژه های علمی، تخصص و کاربردی برای دانشجویان و مدیران صنایع مفید بوده و در بازخورد های اعلام شده از سوی دانشجویان و مدیران به وضوح اعلام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27603

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.