• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
در جریان بازدید از پل خاتون کرج؛

دستورات لازم برای مرمت، حفاظت و مرمت پل خاتون صادر شد

  • کد خبر : 11750
  • 30 آبان 1401 - 2:55
دستورات لازم برای مرمت، حفاظت و مرمت پل خاتون صادر شد
قائم‌ مقام وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل پل تاریخی خاتون کرج حضور یافت و دستورات لازم برای حفاظت و مرمت این پل را صادر کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی دارابی، قائم‌ مقام وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر خود به استان البرز، با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، در محل پل تاریخی شاه‌ عباسی کرج که به پل خاتون یا پل‌ دختر نیز معروف است، حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت این پل تاریخی قرار گرفت و دستورات لازم برای حفاظت و مرمت این پل را صادر کرد.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشری و صنایع دستی استان البرز نیز با اشاره به اینکه بخش زیادی از آثار تاریخی ما تعیین حریم نشده اند، گفت: این موضوع مستلزم این است که حریم ها آزاد و مشخص شوند زیرا عمدتا زمین‌های آثار تاریخی متعلق به میراث فرهنگی نیستند.

وی با بیان اینکه پل تاریخی خاتون از دو سال پیش تخریب شده و انتقادات زیادی را در پی داشته است، خواستار مساعدت در مورد تعیین تکلیف مالکیت کاخ شمس و مرمت آن نیز شد و افزود: نیاز است کاروانسرای شاه عباسی با توجه به اهمیتی که برای استان دارد هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشری و صنایع دستی استان البرز همچنین بیان کرد: صنایع دستی البرز در شاخص‌های اشتغال استان بسیار موثر بوده و اداره کل میراث فرهنگی استان جزو سه دستگاهی بوده که اشتغال تعهدی را زودتر از موعد محقق کرده است.

محمدی همچنین پروژه های سرمایه‌گذاری استان البرز را در فاز اجرا دانست از افتتاح اولین هتل پنج ستاره استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استان توریستی البرز در تمام حوزه‌ها تشکیلات گردشگری را شکل داده و شورای راهبردی گردشگری البرز نیز تشکیل شده و همه تصمیمات گردشگری در آن شورا مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11750

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.