• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

دست دلالان از پرونده های ماده صد شهرداری کوتاه می شود

  • کد خبر : 6839
  • 27 مهر 1400 - 16:51
دست دلالان از پرونده های ماده صد شهرداری کوتاه می شود
رئیس کمیسیون شهر هوشمند اقتصاد شهری و مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای موافقت در اجرای طرح وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض پس از کمیسیون، دست دلالان کوتاه می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عمار ایزدیار رئیس کمیسیون شهر هوشمند اقتصاد شهری و مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج در دومین کمیسیون شهر هوشمند که با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، به اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: نظر به عدم ضمانت اجرای وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض پس از کمیسیون و سایر بدهی ها که موجب می شود بسیاری از بدهکاران عمده شهرداری به اتکای تورم بهای املاک، اقبالی به پرداخت بدهی های خود نداشته باشند، این طرح به منظور تسهیل در روند پرونده ها پس از تصویب، اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در وصول مطالبات و به اتکای تبصره ذیل ماده ۱۶شیوه نامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، شهرداری می تواند نسبت به مشارکت در پروژه هایی که دارای بدهی های مذکور از بابت جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض بعد از آن و فاقد رای تخریب هستند و همچنین قابلیت صدور پایان کار ساختمانی را دارند، اقدام کند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند اقتصاد شهری و مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج افزود: بر اساس تقاضای مالک نسبت به محاسبه بدهی یاد شده به عنوان سهم شهرداری در قالب درصدی از ارزش کلی املاک یاد شده بعد از صدور نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری و اخذ موافقت مدیریت منطقه مربوطه و تعیین مهلت حداکثر سه ماهه اقدام خواهد شد.

ایزدیار به شروط این طرح نیز اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس شروط تفصیلی کلیات طرح در ۱۴ بند آماده و در جلسات بعدی توسط اعضای کمیسیون و کارشناسان بررسی می شود تا به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6839

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.