• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

دولت از صنوف متضرر از کرونا حمایت کند

  • کد خبر : 1394
  • 27 آبان 1399 - 14:52
دولت از صنوف متضرر از کرونا حمایت کند
رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان کرج با اشاره به مشکلات مالی کسبه، آسیب دیدگی اصناف و همکاری آن ها در تعطیلی های مذکور افزود: حمایت مالی دولت از کسبه در چنین شرایطی نیازمند اتخاذ تصمیمات کارشناسانه است. 

میراسماعیل صدیق، رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان کرج در گفت و‌ گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، از حمایت دادستانی از طرح ‌تعطیلی واحدهای صنفی در کرج خبر داد و گفت: همزمان با آغاز اجرای این طرح، ۱۰ اکیپ ‌از بازرسان اصناف و اعضای اتحادیه پوشاک به ‌منظور ارشاد واحدهای صنفی با هدف ریشه کن کردن بیماری کرونا و کمک‌ به کادر درمان، در سطح شهر حضور دارند.

وی با اشاره به اعتراض برخی واحدهای صنفی مبنی بر عدم‌ اجرای تعطیلی در معابر فرعی اذعان ‌کرد: اطلاع رسانی های لازم در زمینه اجرای این طرح علاوه بر صدا و سیمای مرکز البرز، از طریق سایت‌های مربوطه و ارسال پیامک برای کسبه نیز انجام ‌شده است. اکیپ‌های مذکور با هدف ارشاد کسبه و اجرای هر چه بهتر این طرح در معابر اصلی و فرعی شهر حضور پیدا می کنند و در صورت مقاومت واحد صنفی، مجبور به پلمب و جریمه های در نظر گرفته می شوند.

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان کرج ضمن ‌حمایت از اجرای این طرح تصریح کرد: با توجه به مخارج سنگین و مشکلات ‌معیشتی مردم، اعتراض و نگرانی کسبه از تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در ساعات ‌پیک کاری این ‌اصناف کاملا بجاست اما سلامت جامعه و ریشه کن‌کردن این ویروس منحوس، مستلزم‌ فداکاری و همکاری تمام‌ اقشار جامعه است.

صدیق خواستار همکاری واحدهای صنفی در اجرای این طرح شد و اظهار کرد: سلامت مردم و جامعه از ارزش بسیاری برخوردار است لذا کسبه در مقابل اجرای این طرح جبهه نگیرند زیرا این تصمیم به صورت کشوری اتخاذ شده و در سطح ملی و به تبع آن در کرج‌ نیز اجرا می شود بنابراین واحدهای صنفی و کسبه ای که مشمول این طرح می شوند خود را درگیر حاشیه نکنند تا از چاله سیاه کرونا خلاص شویم و وضعیت قرمز را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به مشکلات مالی کسبه، آسیب دیدگی اصناف و همکاری آن ها در تعطیلی های مذکور افزود: حمایت مالی دولت از کسبه در چنین شرایطی نیازمند اتخاذ تصمیمات کارشناسانه است. وام های قبلی کرونا به دلیل عدم انجام کارشناسی های لازم مورد استفاده کسبه قرار نگرفت لذا با توجه به اجاره های سنگین و قبوض خدماتی، صنوف متضرر از کرونا نیازمند حمایت هایی هستند تا بتوانند همکاری لازم را در تعطیلی واحدها و در پی آن ریشه کن‌ کردن بیماری کرونا داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1394

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.