• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

دومین دوره جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب برگزار می شود

  • کد خبر : 7406
  • 12 بهمن 1400 - 19:53
دومین دوره جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب برگزار می شود
دبیر دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب از برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی «یار انقلاب» خبر داد و گفت: هنرمندان انقلابی از سراسر کشور آثاری را در قالب فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی تولید و به این جشنواره ارسال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد دودانگه دبیر دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب امروز در آئین رونمایی از پوستر این جشنواره که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، ضمن عرض تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، از برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی «یار انقلاب» خبر داد و گفت: هنرمندان انقلابی به‌عنوان یاران انقلاب، به‌منظور ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در این ایام، آثاری را در قالب فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی تولید و به این جشنواره ارسال می‌کنند.

وی انقلاب اسلامی و شخصیت والای امام راحل، دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مدافعان حرم و مدافعان سلامت را موضوعات این جشنواره دانست و مطرح کرد: در ۲۶ دی سال ۱۳۹۹، فراخوان نخستین دوره جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب توسط ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) و حوزه ۲۱۹ شهیدان معارف وند میان اهالی فرهنگ و هنر منتشر و ۱۶۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت از نفرات برتر کارگردانی، نویسندگی، طرح و ایده و بازیگری زن و بازیگری مرد تقدیر به عمل آمد.

دبیر دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر یار انقلاب با اشاره به برگزاری نخستین دوره این جشنواره به‌صورت مجازی ادامه داد: امسال به دلیل استقبال فراوان هنرمندان از جشنواره و درخواست مکرر از همه استان‌ها درصدد برگزاری دومین دوره به‌صورت حضوری برآمدیم. تا به این لحظه ۱۷۲ اثر از استان‌های بوشهر، لرستان، یزد، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، خراسان رضوی، خوزستان، ساری و گیلان به دبیرخانه ارسال شده که ۸۳ اثر فیلم کوتاه و مابقی تئاتر خیابانی هستند.

دودانگه با اشاره به اینکه این جشنواره به‌صورت مردمی برگزار می‌شود بنابراین همه مردم استان البرز باید در آن دخیل باشند، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ بهمن عنوان کرد و افزود: با اجرای تئاترهای خیابانی در سطح استان، مردم با نگرش و سیره شهدا و آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا می‌شوند. هدف از برگزاری این جشنواره، ترغیب هنرمندان به توجه بیشتر به تولیدات دفاع مقدسی است که امید آن می‌رود بتوانیم با انجام این اقدام، گام‌های مؤثری را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس برداریم.

وی گفت: در نهایت پس از داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، در رشته‌های کارگردانی تئاتر، کارگردانی فیلم کوتاه، طرح و ایده، نویسندگی فیلم‌نامه، بازیگری زن و بازیگری مرد، به نفرات اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی و به نفرات دوم و سوم نیز جوایز نقدی اهدا خواهد شد. ستاد اجرایی این جشنواره بولتنی از عملکرد دبیرخانه جشنواره، معرفی هیئت‌داوران و ستاد اجرایی، شهر کرج و شهدای استان البرز تهیه کرده تا هنرمندان با مشاهده آن بتوانند با شناسنامه جشنواره و شهر کرج در حوزه تئاتر آشنا شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7406

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.