• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

دو هزار کلاس درس به استان البرز اضافه می شود

  • کد خبر : 9796
  • 08 مهر 1401 - 14:38
دو هزار کلاس درس به استان البرز اضافه می شود
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود یک هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال و املاک مازاد به ساخت مدرسه در استان البرز تامین خواهد شد گفت: با تدابیر اتخاذ شده دو هزار کلاس درس به این استان اضافه می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان البرز در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار و مسئولین استانی در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد حضور یافت و ضمن قدردانی از اقدامات استاندار و مجمع خیرین استان، گفت: البرز به واسطه رشد جدی مهاجران داخلی و اتباع خارجی در زمره مناطق سیاه در سرانه های آموزشی قرار دارد.

وی با اشاره به همجواری البرز با پایتخت و کمبودهای جدی این استان اذعان کرد: روند مهاجرت در البرز، مدیریت و سرانه های آموزشی به ازای هر نفر ۸,۳ متر باشد که استان البرز از این شاخص، فاصله دارد. یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به تقویت سرانه های آموزشی این استان اختصاص یافت که با این اعتبار باید یک هزار کلاس درس ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود یک هزار میلیارد تومان نیز از محل فروش اموال و املاک مازاد در استان البرز تامین خواهد شد اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده و تخصیص اعتبارات و تحقق برنامه ها، دو هزار کلاس درس به استان البرز اضافه می شود. ساخت یک صد مدرسه نیز در استان کلید خورده و استاندار در راستای تامین زمین مناسب، همراهی خوبی دارد؛ ساخت وساز را نیز خیرین بر عهده‌ خواهند گرفت.

نوری خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان ها، تعهدات اجتماعی دارند که باید به این سو سوق داده شود. مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی نیز می تواند به سمت توسعه سرانه های آموزشی و پرورشی بروند. باید برنامه ها را عملیاتی کنیم زیرا گزارش های فاقد رویکرد اجرایی، ارزشی ندارند همچنین در خصوص دانشگاه فرهنگیان و تخصیص امکانات مناسب برای دانشجویان نیز باید اقدامات لازم با جدیت انجام شود.

کمبود سرانه های آموزشی در االبرز نباید ما را از پرورش در کنار آموزش، غافل کند

مجتبی عبدالهی استاندار البرز نیز در این نشست ضمن قدردانی از همراهی خیرین مدرسه ساز استان، بیان کرد: کمبود سرانه های آموزشی و پرورشی در استان و تلاش برای جبران عقب ماندگی ها در این بخش نباید ما را از موضوع مهم پرورش در کنار آموزش، غافل کند. طی سه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، دانش آموزان، بدون محدودیت و نظارت کافی در فضای مجازی حضور داشتند که قطعا تبعاتی در حوزه آموزش و پرورش آن ها داشته است.

وی با اشاره به جایگاه معلمان در فرهنگ ایران و جهان، ادامه داد: بی شک آینده کشور در دست آموزگاران است و باید برای به روزرسانی دانش و مهارت آن ها، اقدامات لازم صورت گیرد. از مجموعه آموزش و پرورش استان نیز انتظار می رود برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان در قالب دانش آموزان این کشور، برنامه و راهکار ارائه دهند.

استاندار البرز عنوان کرد: همدلی و وفاق ویژه ای که برای ساخت مدرسه در استان البرز شکل گرفته است و مشارکت دولت و مجمع خیرین برای ساخت ۲۰۰ مدرسه در استان، روند خوبی را طی می کند و این موضوع جای خرسندی دارد. برای جبران کمبودهای حوزه آموزش و پرورش استان البرز به حدود ۵۰۰ مدرسه نیاز دارد که برای این امر برنامه ریزی های ویژه ای صورت گرفته است.

مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز با بیان اینکه اقدام برای ساخت ۲۰۰ مدرسه در استان البرز، تحول آفرین خواهد بود، اذعان کرد: میزان مشارکت خیرین طی سال گذشته در این استان ۱۰۸ میلیارد تومان بوده و اداره کل نوسازی مدارس استان نیز در این مدت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در امر مدرسه سازی صرف کرده است.

وی اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور ۶۸ میلیارد تومان اعتبار به تامین تجهیزات مدارس استان تخصیص یافت. سال گذشته سهم دولت در پروژه های مشارکتی ۵۲ میلیارد تومان بود و امسال نیز تاکنون ۵۲ میلیارد تومان صرف شده که پیشنهاد شده این رقم برای سال ۱۴۰۱ دو برابر شود. این امر با توجه به طرح استاندار برای ساخت ۲۰۰ مدرسه در البرز در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اعتبارات مشارکتی در این زمینه به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش می یابد اذعان کرد: توافقی با بنیاد مستضعفان کشور برای ساخت دو مدرسه ۱۲ کلاسه در استان انجام داده ایم که سازمان نوسازی مدارس استان البرز باید برای جانمایی آن اقدام کند البته با توجه به مذاکرات استاندار البرز با رئیس بنیاد مستضعفان، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9796

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.