• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

راه اندازی آزمایشی خط دو قطار شهری شهریور ماه انجام می‌شود

  • کد خبر : 8388
  • 22 تیر 1401 - 18:54
راه اندازی آزمایشی خط دو قطار شهری شهریور ماه انجام می‌شود
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از راه اندازی آزمایشی خط دو قطار شهری در شهریور ماه خبر داد و گفت: در بهره برداری قطعی این خطآ ایستگاه ها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد اسدیان رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از راه اندازی آزمایشی خط دو قطار شهری در شهریور ماه خبر داد و گفت: مقرر شده ایستگاه f تا k (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) در هفته دولت به صورت آزمایشی افتتاح شود. در بهره برداری آزمایشی طبق پروتکل‌های بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، ایستگاه‌ها حدود سه ساعت در روز و در بهره برداری قطعی حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.

وی با اشاره به گام‌های مورد نیاز برای بهره برداری قطعی از این دو ایستگاه و تفاوت هزینه ها بیان کرد: تست سرد، تست گرم، راه اندازی و بهره برداری آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاه‌ها باید طی شود. سال ۸۵ راه اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت ولی امروز این هزینه به یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از بازنگری اساسنامه قطار شهری کرج با همکاری معاونت برنامه ریزی شهرداری خبر داد و با اشاره به اینکه ورود به مرحله تست سرد قطار شهری با جدیت در حال پیگیری است، توضیح داد: برای انجام تست گرم هم با سازمان قطار شهری تهران مذاکراتی در حال انجام است تا بخشی از تجهیزاتی پیشرفته‌ای که برای متروی تهران خریداری شده به کرج انتقال داده شود.

اسدیان با بیان اینکه این راه اندازی، جایگاه سازمان قطارشهری کرج را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند عنوان کرد: در راه اندازی قطعی به دلیل اینکه تعداد تردد مسافران زیاد می‌شود استفاده از سیستم هوشمند سیگنالینگ برای افزایش امنیت مسافران و قطار ضروری خواهد بود اما برای راه اندازی آزمایشی به این سیستم نیازی نیست، با مذاکره با شهرداری تهران نیز بنا شده یک رام سه واگنه برای تست گرم و راه اندازی آزمایشی در اختیار کرج قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8388

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.