• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ در استان البرز

  • کد خبر : 2154
  • 18 آذر 1399 - 15:03
راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ در استان البرز
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از جمع آوری مستمر معتادین متجاهر خبر داد و گفت: با ساخت و راه اندازی اردوگاه ماده 16 استان مشکلات جمع آوری، نگهداری و سالم سازی معتادین کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نورمحمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در حاشیه بازدید از اردوگاه ماده ۱۶ این استان با اشاره به اینکه البرز یکی از استان هایی است که اردوگاه ماده ۱۶ در آن وجود ندارد گفت: در این راستا زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در ماهدشت به این امر اختصاص داده شده و ساخت دیوار و خاکریزی آن نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد ریال اعتبار به ساخت اولیه و راه اندازی این ساختمان اختصاص داده شده است عنوان کرد: در این راستا سوله ای به مساحت ۵۰۰ متر مربع نیز در حال ساخت است و تا حدودی عملیات عمرانی این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و به منظور جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر، هماهنگی های لازم با شورای مواد مخدر استان صورت گرفته که تا زمان راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶، ۱۳ مرکز ماده ۱۵ نیز به صورت موقت برای نگهداری بیماران مذکور اختصاص داده شود.

فردی با اشاره به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضا، جمع آوری معتادین متجاهر توسط نیروی انتظامی به صورت مستمر و ظرف مدت ۱۴ روز انجام می شود و پس از آن حداقل به مدت ۶ ماه در این مراکز از آنها نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه ۹۴ مرکز ماده ۱۵ در البرز وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز به نگهداری بانوان اختصاص داده شده که یکی از آن ها اخیرا به علت تخلف پلمپ شده است مطرح کرد: از اوایل مهرماه تا کنون تعداد ۵۲۰ نفر معتادین متجاهر جمع آوری و تحویل مراکز مربوطه شده اند.

فردی تولید، توزیع و استعمال مواد مخدر را خطری برای جوانان جامعه عنوان کرد و یاد آور شد: لازم است تمام دستگاههای اجرایی و مرتبط، با هماهنگی های لازم در جهت برخورد مناسب با این پدیده شوم اهتمام ورزند.

وی از پیشگیری به عنوان موثرترین و کم هزینه ترین روش در زمینه اعتیاد یاد کرد و گفت: این امر باید از طریق آگاهی بخشی و آموزش های مرتبط، مدنظر دستگاههای ذیربط قرار گیرد زیرا آموزش، پیشگیری و درمان و مهم تر از آن، خانواده و اراده فرد معتاد می تواند نقش به سزایی در پایداری سلامت افراد یک جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=2154

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.