• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

راه اندازی سامانه های جامع وزارت کار در منطقه ویژه اقتصادی پیام

  • کد خبر : 7899
  • 10 اردیبهشت 1401 - 17:02
راه اندازی سامانه های جامع وزارت کار در منطقه ویژه اقتصادی پیام
مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام از راه اندازی سامانه های جامع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این منطقه با هدف صیانت از کار و تسهیل سازی روند رسیدگی به درخواست های آن ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام هدایت نامی، مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام از راه اندازی سامانه هایی از جمله روابط کار، بیمه بیکاری، حوادث کار، فرصت اشتغال و دریافت مجوزهای حوزه کار و اشتغال در قالب سامانه های جامع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این منطقه با هدف صیانت از کار و تسهیل سازی روند رسیدگی به درخواست های آن ها خبر داد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه جامع، افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت درخواست های خود اقدام کنند؛ ما نیز در کوتاه ترین زمان ممکن و با رعایت اصل دقت و حمایت به این مسائل رسیدگی خواهیم کرد. همه فرآیندهای کاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام انجام می شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ رای در منطقه مربوط به مسائل مرتبط با کارگر و کارفرما صادر شده که حدود ۹۰ درصد آرای صادره در این حوزه سازشی بوده است چرا که نگاه ما سازشی است و در آرای صادره کارگر و کارفرما را مد نظر قرار می دهیم.

نامی، صیانت از نیروی کار، توانمند سازی تشکلات کار و کارگری و ساماندهی قراردادهای موقت را از جمله برنامه های در دست اقدام در منطقه پیام عنوان و بیان کرد: به همین منظور کارگروه هایی از جمله حفاظت، بهداشت و ایمنی کار، اشتغال و سرمایه گذاری و هیات فنی اتباع خارجی را تشکیل داده ایم و بنا داریم گام به گام با هدف عملیاتی کردن برنامه های خود به پیش برویم.

وی برون سپاری بخشی از امور غیر حاکمیتی را از دیگر برنامه های در دست اقدام این واحد در سال جاری عنوان کرد و افزود: امروز حدود ۶ هزار کارگر در قالب ۴۰۰ کارگاه و شرکت تولیدی و صنعتی در منطقه پیام در حال فعالیت هستند، این در حالی است که با توجه به افزایش تقاضاها برای سرمایه گذاری در این منطقه در آینده نزدیک بیش از دو تا سه هزار نفر به این رقم افزوده می شود.

آمادگی منطقه ویژه اقتصادی پیام برای بهره گیری از ظرفیت اتباع خارجی

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به بهره گیری از ظرفیت اتباع خارجی در این منطقه افزود: در این بخش چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در حوزه اشتغال بر اساس مواد ۱۲۱ و ۱۲۲ قانون کار، می توانیم ۱۰ درصد از کارکنان و سرمایه گذارانی که تخصص و آموزش آن ها مورد نیاز منطقه است را از اتباع خارجی جذب کنیم که این مهم در قانون نیز پیش بینی شده است.

نامی با اشاره به اینکه همچنین بر اساس ماده ۱۲۹ قانون کار به صراحت به صدور، تمدید و تجدید پروانه کار این افراد اشاره شده که این امکان را به ما می دهد که آن ها را به کار گیریم، بیان کرد: در رابطه با مجوز سرمایه گذاری برای اتباع خارجی، بر اساس ماده ۶  همین قانون، آن ها می توانند ۲۵ تا ۳۵ درصد از تجهیزات، امکانات و تولیدات را در منطقه داشته باشند.

وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به ۱۰ درصد ابلاغی تلاش خواهیم کرد تا این ظرفیت را در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه های بین المللی پیام که بخش زیادی از فعالیت های  آن در حوزه  کسب و کارهای نوین و دانش بنیان است جذب کنیم.فرآیند سرمایه گذاری و مجوز کسب و کار این  افراد به زودی در سامانه ملی بارگذاری می شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام کرد: علاقمندان و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات کامل را دریافت و برابر ضوابط با نهایت سرعت و دقت نسبت به این امر اقدام کنند. این آمادگی در پیام وجود دارد که کارهای آن ها را از استعلام گرفته تا صدور مجوزها به سرانجام برساند.

نامی مطرح کرد: در همین رابطه مذاکراتی در خصوص کانون دفاتر کفالت، امور مهاجرتی و گذرنامه و پلیس امنیت البرز صورت گرفته  که تمامی فعالیت های آن ها به صورت الکترونیکی و با سرعت و بدون نیاز به حضورشان در آینده نزدیک انجام شود.

وی با اشاره به  نگاه حمایتی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در حوزه کار و کارگری تاکید کرد: بر همین اساس هدف ما این است که عملیاتی کردن برنامه های در دست اقدام از جمله الکترونیکی کردن فعالیت ها و بهره گیری از ظرفیت اتباع خارجی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.