• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
مدیرکل انتقال خون استان البرز ؛

راه اندازی مرکز اهدای خون در فردیس ضروری است

  • کد خبر : 8678
  • 10 مرداد 1401 - 11:35
راه اندازی مرکز اهدای خون در فردیس ضروری است
مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: با توجه به برنامه ریزی برای راه اندازی سه بیمارستان در شهرستان فردیس و اضافه شدن 600 تخت بیمارستانی، راه اندازی مرکز اهدای خون در این شهرستان بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، همزمان با نهم مرداد و روز ملی اهدای خون، مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز به همراه رئیس هسته گزینش این اداره کل، معاونین خدمات درمانی و پشتیبانی و توسعه مدیریت و نیز تعدادی از کارشناسان در اداره کل انتقال خون استان حضور یافتند و از زحمات و خدمات ارزنده مدیرکل و کارکنان این بخش تشکر و قدردانی کردند.

دکتر داریوش طاهرخانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز، سازمان انتقال خون را پشتیبانی مهم برای مراکز درمانی برشمرد و خدمات ارزنده و حیاتی کارکنان آن را دمیدن روح زندگی در جسم رنجور بیماران دانست و خطاب به پرسنل آن گفت: یکی از سازمان هایی که در چرخه درمان به خوبی به وظایف حیاتی خود عمل می کند انتقال خون است که شما افتخار خدمت در آن را دارید.

وی با اشاره به فعالیت ها و نوع دوستی پرسنل انتقال خون اذعان کرد: قدرشناسی و قدردانی یکی از اعمالی است كه همواره بزرگان، ما را به انجام آن توصيه کرده اند و این نوع فعالیت برای کسانی که خدمتی را با دلسوزی و تلاش به آن ها ارائه می دهید، مايه دلگرمي است. به راستی چه زيباست كه تلاش هاي يكديگر را درك كرده و آن ها را پاس بداريم و قدردان زحمات باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز در این دیدار ضمن نکوداشت و تبریک روز ملی اهدای خون، از زحمات، خدمات و تلاش های ارزشمند مدیرکل انتقال خون استان و کارکنان این مجموعه قدردانی و اعلام آمادگی کرد مراکز درمانی پلی کلینیک تخصصی شهید فهمیده و بیمارستان هشتگرد جهت استقرار تیم های سیار اهدای خون با اختصاص فضایی به صورت دوره ای بتوانند با این مجموعه همکاری کنند.

در ادامه این دیدار، دکتر سیدمحمد میری، مدیرکل انتقال خون استان البرز ضمن قدردانی از حضور مدیر درمان، معاونین و کارشناسان حوزه مدیریت درمان در محل اداره کل انتقال خون البرز گفت: به دلیل کمبودهای زیرساختی در استان با محدودیت منابع و سرمایه روبرو هستیم اما تلاش ما بر این است تا بتوانیم از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی افزود: میانگین اهدای خون در سطح کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت ۲۵ تا ۲۷ مورد است که با توجه به عدم وجود زیرساخت ها بخصوص در شهرستان های فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد و جمعیت قابل توجه این شهرستان ها، با سرانه اهدای خون پایین تر از سرانه کشوری مواجه هستیم. با توجه به برنامه ریزی برای راه اندازی سه بیمارستان در شهرستان فردیس و اضافه شدن ۶۰۰ تخت بیمارستانی، راه اندازی مرکز اهدای خون در این شهرستان بسیار ضروری است.

مدیرکل انتقال خون استان البرز با بیان اینکه امیدواریم با تامین منابع و مساعدت های لازم در سطح استان بتوانیم هرچه زودتر این مراکز اهدای خون را راه اندازی کنیم، به استقرار تیم های سیار در فضای پلی کلینیک تخصصی شهید فهمیده و بیمارستان هشتگرد اشاره و تاکید کرد: با تعامل و همکاری با مجموعه مدیریت درمان می توانیم خدمات مناسبی را در این حوزه به نیازمندان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8678

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.