• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
رئیس کل دادگستری استان البرز:

رای قطعی پرونده شهردار و رئیس اسبق شورای شهر اشتهارد صادر شد

  • کد خبر : 16342
  • 04 اردیبهشت 1402 - 10:20
رای قطعی پرونده شهردار و رئیس اسبق شورای شهر اشتهارد صادر شد
رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور رای قطعی پرونده شهردار و رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اشتهارد به همراه تعدادی از کارکنان شهرداری و پیمانکاران در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور احکام قطعی پرونده شهردار و رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اشتهارد خبر داد و گفت: در این پرونده که ۱۸ متهم داشت، یکی از شهرداران و رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اشتهارد از متهمین اصلی پرونده بودند.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست دادسرا با اتهاماتی از قبیل دریافت رشوه، معاونت در دریافت رشوه، اختلاس و معاونت در اختلاس، تضییع وجوه و اموال شهرداری و پولشویی در شعبه ۱۱۶ دادگاه کیفری دو کرج آغاز شد. بر این اساس یکی از شهرداران اسبق اشتهارد به اتهام اخذ رشوه و اختلاس که شامل اخذ وجوه از اشخاص عادی، پیمانکاران، مودیان و تصاحب وجوه شهرداری بوده محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز عنوان کرد: وی برای اتهام اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس، پرداخت جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و بابت اتهام اختلاس نیز به ۱۰ سال حبس، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق شهرداری اشتهارد محکوم شد. رئیس وقت شورای شهر اشتهارد نیز متهم به اخذ رشوه از پیمانکاران شهرداری بود که به تحمل ۶ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی برای سه سال و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه اتهامات کارپرداز وقت شهرداری نیز به اتهام معاونت در اختلاس از طریق تسهیل وقوع جرم و در مورد دیگر به اتهام اختلاس مورد رسیدگی قرار گرفت، ادامه داد: وی در خصوص اتهام معاونت در اختلاس به تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی و از بابت اتهام اختلاس نیز به تحمل دو سال و دو ماه حبس، پرداخت جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی برای پنج سال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد: در این پرونده چند نفر از مدیران و کارکنان وقت فضای سبز و امور مالی شهرداری و چندین پیمانکار نیز به اتهامات مختلف از جمله پرداخت و دریافت رشوه و معاونت در آن تعقیب و حسب مورد به حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند. تجدیدنظر خواهی متهمان و وکلای آن‌ها در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: دادگاه تجدیدنظر پس از برگزاری جلسه رسیدگی، با توجه به ادله متعدد پرونده و با این استدلال که متهمان با رفتار و اعمال مجرمانه خود سلامت نظام اداری شهرستان را خدشه دار کرده و موجب بدبینی و عدم اعتماد شهروندان به سیستم اداری شدند، ضمن تایید حکم و اعمال یک درجه تخفیف در خصوص برخی متهمان به لحاظ نداشتن سابقه کیفری و احراز سایر شرایط قانونی، با تایید حکم صادر شده از دادگاه نخستین و رد تجدیدنظرخواهی متهمان و وکلای آن ها، پرونده را جهت اجرای احکام صادرشده اعاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.