• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
معاون حوزه هنری کودک و نوجوان خبر داد؛

رقابت ۴۰ تیم نوجوان در دومین رویداد ملی استاپ موشن/ هدف ما، تقویت جایگاه انیمیشن در سینماست

  • کد خبر : 16732
  • 15 اردیبهشت 1402 - 17:19
رقابت ۴۰ تیم نوجوان در دومین رویداد ملی استاپ موشن/ هدف ما، تقویت جایگاه انیمیشن در سینماست
معاون فعالیت های فرهنگی هنری حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان اینکه 40 تیم برگزیده شامل 200 نفر به رویداد ملی استاپ موشن دعوت شدند، گفت: تقویت جایگاه انیمیشن در سینما یکی از اهداف برگزاری این رویداد است.

سجاد عباسی، معاون فعالیت های فرهنگی هنری حوزه هنری کودک و نوجوان در حاشیه برگزاری دومین رویداد ملی استاپ موشن که در حوزه هنری برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: دومین رویداد ملی استاپ موشن با موضوع ایران و آینده، به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار انیمیشن استاپ موشن در سطح ملی و ایجاد بستری گسترده تر و بهتر برای مخاطبین این سبک، به همت حوزه هنری کودک و نوجوان انقلاب اسلامی سال گذشته کلید خورد.

وی شناسایی نوجوانان مستعد و علاقه مند به این حوزه و شبکه سازی، رشد و ارتقای هنرمندان نوجوان و تولیدکنندگان استاپ موشن در موضوع روایت و خلق محتوا و مفهوم در اثر هنری، شبکه‌سازی فعالین در اکو سیستم، فراهم سازی بستر مناسب برای آموزش و تبادل دانسته‌ها، بروز خلاقیت و نوآوری در نوجوانان و تقویت جایگاه انیمیشن و به خصوص تکنیک استاپ موشن در سینما و بازار تبلیغات کشور را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

معاون فعالیت های فرهنگی هنری حوزه هنری کودک و نوجوان اضافه کرد: تولید انیمیشن کم هزینه برای عموم علاقه مندان، گسترش توانایی ها با ارائه انواع آموزش‌های حضوری و مجازی برای رسیدن به کیفیتی بالاتر در تولیدات، ایجاد جریان تولید مبتنی بر سیاست‌های حوزه هنری و رواج فرهنگ تولید و مصرف استاپ موشن و زمینه‌سازی راه اندازی استودیوهای تولید محتوا و انیمیشن سازی در سال های آتی از دیگر اهداف برگزاری رویداد ملی استاپ موشن هستند.

عباسی افزود: دیگر هدف ما این است که نوجوانان مستعد در این زمینه، در باشگاه استاپ موشن توانمند شوند و آموزش های حوزه مسئله محوری را فراگیرند تا بتوانند با تشکیل گروه هایی، استاپ موشن هایی بسازند و به یکسری آتلیه های حرفه ای تبدیل شوند، بنابراین نیاز بود نوجوانان مستعد در سراسر کشور شناسایی شوند و آثار خود را برای داوری به دبیرخانه ارسال کنند اما در بیشتر اوقات، افراد خود را درگیر این فرآیند نمی کنند و تصور می کنند توانایی ساخت استاپ موشن باکیفیت جشنواره ای را ندارند.

وی مطرح کرد: در مدل جدید، یک مسیر رشد تولید یعنی هم زیستی میان مربی و متربی را طراحی کردیم، متقاضیان از طریق سایت یا رویدادهای استانی پروژه های مشخص شده را انتخاب و با کمک منتورها شروع به ساخت کارها کرده و سپس آن ها را برای داوری به دبیرخانه ارسال کردند، اما این مرحله پایان ماجرا نبود و تا زمان برگزاری رویداد ملی، نوجوانان با منتورها در ارتباط بودند، آموزش دیدند و ایرادات و مشکلات کارهای خود را برطرف کردند تا برای حضور در رویداد ملی آماده شوند.

معاون فعالیت های فرهنگی هنری حوزه هنری کودک و نوجوان از حضور بیش از دو هزار نفر در قالب بیش از ۵۰۰ تیم سازماندهی شده در رویدادهای استانی استاپ موشن خبر داد و بیان کرد: در نهایت، ۴۰ تیم برگزیده شامل ۲۰۰ نفر به رویداد ملی دعوت شدند. این رویداد از روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در حوزه هنری تهران آغاز شد که البته از دو هفته قبل از آن، منتورهای محتوایی و فنی به صورت مجزا با شرکت کنندگان کار کردند و ایده ها و فیلمنامه ها و آثار آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

عباسی مطرح کرد: نهایتا شرکت کنندگان با توشه ای از فیلمنامه های آماده شده، ایده های پردازش شده و آبجکت های ساخته شده در رویداد ملی حضور یافتند و در این سه روز به انیمیت، صداگذاری و تدوین آثار خود پرداختند و در کنار منتورهاشان کارها را جمع بندی کردند. امروز تا ساعت ۱۶ آثار جمع بندی و به هیئت داوری ارسال شد.

معاون فعالیت های فرهنگی هنری حوزه هنری کودک و نوجوان ادامه داد: تا ساعت ۱۹ امشب، داوری ها انجام و تیم های اول، دوم و سوم در ۶ محور و در بخش جمعی نیز، بهترین انیمیت، بهترین شخصیت پردازی و بهترین روایت مورد تقدیر قرار می گیرند و از گرنت و جایزه حمایتی جشنواره برخوردار می شوند. پایان دومین رویداد ملی، نقطه آغاز سومین رویداد بوده و تلاش ما بر آن است تا در سال آینده این رویداد را با کیفیت بیشتر و در سطح بالاتری برگزار کنیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16732

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.