• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

رونمایی از کتاب «امام زمان (عج) در آیات قرآن»/ قلمی باید بماند که حق را می نویسد

  • کد خبر : 5955
  • 15 تیر 1400 - 17:31
رونمایی از کتاب «امام زمان (عج) در آیات قرآن»/ قلمی باید بماند که حق را می نویسد
مراسم گرامیداشت روز قلم و تجلیل از نویسندگان و شاعران در فردیس برگزار و از کتاب « امام زمان (عج) در آیات قرآن» نیز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مراسم گرامیداشت روز قلم و تجلیل از نویسندگان و شاعران با حضور مسئولان شهرستان فردیس در سالن اجتماعات شهرداری این شهرستان برگزار و از کتاب « امام زمان (عج) در آیات قرآن» نوشته علی اصغر ماهی، نیز رونمایی شد.

سید حمید یعقوبی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر فردیس در این مراسم ضمن گرامیداشت روز قلم و خیرمقدم به حاضرین در جلسه گفت: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه ها و شخصیت صاحب آن است.

وی با بیان اینکه قلم، زبان دوم انسان هاست عنوان کرد: هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده تر از آن است که در بیان بگنجد و هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد.

حجت الاسلام حمیدرضا ولی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در این آیین گفت: قلم از جمله مواردی است که در قرآن به آن قسم یاد شده است، قلمی که خداوند در قرآن به آن قسم یاد می کند همان قلمی است که عدالت و حق را بنویسد، آن را امضا و یا تایید کند.

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ به خوبی می توانیم ببینیم چه قلم هایی که خود را فروختند و تاریخ را به نفع مردمان و حاکمان زمان تغییر دادند و مردمان دیگر زمان ها را به اشتباه انداختند، این قلم باید آتش بگیرد.

ولی زاده با بیان اینکه قلمی باید بماند که عدالت و حق را می نویسد و در آن خدا دیده می شود مطرح کرد: با گذشت زمان، بسیاری از مباحث پیرامون آدمی در حالی به دست ما رسیده که اگر آن حقانیت را نگاه کنیم متوجه می شویم که هر چند برای صاحبانشان مشکلاتی ایجاد شد ولی دست از نوشتن حق برنداشتند.

علی اصغر ماهی نویسنده و مولف کتاب «امام زمان (عج) در آیات قرآن» نیز در این مراسم گفت: این کتاب با هدف اثبات وجود امام زمان (عج) در آیات قرآن و با استناد به احادیث معتبر از مصادر شیعه در ۶۷۷ صفحه نوشته و توسط انتشارات فکرسازان در ۵۰۰ جلد به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه این کتاب حاصل دو دهه تحقیق در خصوص موضوع مهدویت است که به استناد ۱۳۵ آیه قرآن کریم و با تکیه بر احادیث مستند و معتبر نگاشته شده اظهار کرد: با توجه به وجود امام زمان (عج) به عنوان آخرین ذخیره الهی، تحقیق پیرامون غیبت، فلسفه و حکمت آن، علائم ظهور و احوال مردم در آخر الزمان از اساسی ترین مسائل هستی است.

این نویسنده مطرح کرد: ادیان، مذاهب و مکاتب در خصوص فلسفه غیبت و علائم ظهور امام زمان (عج) سخن ها گفته اند و دلیل ها آورده اند اما با گذشت زمان این موضوع مهم دچار بدعت ها و آفت های فراوانی شده تا جایی که برخی، آن را از اساس تکذیب کرده اند و برخی دیگر نیز آن را با انبوهی از خرافات و مسائل بی اساس آمیخته اند.

در پایان این مراسم از نویسندگان، هنرمندان و شاعران اهل قلم به ویژه استاد علومی تبریزی از شعرای آئینی کشور با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5955

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.