• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

رویکرد سپاه و بسیج در مقابل کرونا تهاجمی خواهد بود

  • کد خبر : 1556
  • 01 آذر 1399 - 13:21
رویکرد سپاه و بسیج در مقابل کرونا تهاجمی خواهد بود
مسئول بسیج سازندگی استان البرز گفت: رویکرد بسیج و سپاه برای مقابله با کرونا رویکرد مقابله ای و تهاجمی خواهد بود، در این راستا تلاش می کنیم با قرنطینه افراد بیمار، پرخطر و سالمند، قطع کننده زنجیره انتقال این بیماری منحوس باشیم.

سرهنگ مهران طیران، مسئول بسیج سازندگی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: ایجاد پنج هزار گروه جهادی اتفاق مهمی است که در سطح کشور رقم خورده که سهم استان البرز ۷۰۰ گروه است.

وی ادامه داد: گروه های جهادی عمدتا در حوزه های بهداشتی، درمانی و سلامت، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و توانمند سازی فعالیت می کنند. برنامه ریزی های لازم جهت توانمندسازی و آموزش مجازی این گروه ها به منظور فعالیت در عرصه های تخصصی تا پایان سال آینده صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز، با اشاره به ارتباط خوب سازمان بسیج جامعه پزشکی و بسیج سازندگی  البرز، در زمان شیوع ویروس کرونا توضیح داد: سازماندهی گروه های جهادی، بر اساس نیاز سازمان بسیج جامعه پزشکی صورت گرفته و ارائه آموزش های لازم به آنها در حال انجام است.

طیران ادامه داد: برای هر گروه جهادی یک پزشک، چهار پرستار و ۱۰ نفر همیار سلامت شناسایی و در فاز نخست، ۸۰ نقطه در سطح استان هدف گذاری شده تا بر اساس میزان ابتلای مردم در آن مناطق، خدمت رسانی های لازم انجام شود.

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان البرز، رویکرد بسیج و سپاه برای مقابله با کرونا رویکرد مقابله ای و تهاجمی خواهد بود، در این راستا تلاش می کنیم با قرنطینه افراد بیمار، پرخطر و سالمند، قطع کننده زنجیره انتقال این بیماری منحوس باشیم.

طیران مراقبت و انتقال بیماران به مراکز درمانی، گندزدایی مناطق آلوده، آموزش موارد پیشگیرانه از ابتلا به کرونا و نیز نظارت بر پسماندهای مناطق آلوده را از دیگر اقدامات گروه های جهادی عنوان کرد.

وی در ادامه تشریح برنامه های سازمان بسیج سازندگی در شرایط کرونایی از ابتدای سال تا کنون، اظهار کرد: در عرصه محرومیت زدایی و جهش تولید، بحث اعظمی از ماموریت ها مشمول مقابله با کرونا بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز افزود: با وجود شرایط کرونایی و اعمال محدودیت ها، پس از تعامل با کمیته امداد امام خمینی (ره) و نهادهای حمایتی و خیرین، تا کنون ۹۹ مورد بازسازی و احداث پنج خانه محروم انجام گرفته است. برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۱۰ منزل محروم و مجتمع نیازمندان نیز ایجاد شود.

طیران به پتانسیل ها و افراد متخصص در بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در فاز اجرا ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه های پروژه ها انسانی است اما تجربیات این افراد در سالهای اخیر موجب شده گروه های جهادی علاوه بر بهره گیری از توان خیرین و نهادها، با انجام خدمات و فعالیت های عمرانی رایگان، بخش اعظمی از این هزینه ها را کاهش دهند.

لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش کمک مومنانه

وی بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا و صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، سازمان بسیج سازندگی علاوه بر اینکه در بحث مقابله با این بیماری به یاری قسمت های درمانی شتافت، وارد میدان عمل و برگزاری این رزمایش نیز شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز اظهار کرد: این رزمایش در سه مرحله و فازهای مختلف برگزار شد که در مرحله اول سبدهای معیشتی بین نیازمندان توزیع و در مرحله دوم با گسترش این سبدها، پوشاک و لوازم التحریر نیز به آنها اضافه شد.

طیران ضمن اعلام آمادگی تمام اقشار بسیج و نهادهای حمایتی و دستگاه های اجرایی ادامه داد: در مرحله سوم علاوه بر توزیع سبدهای معیشتی، فعالیت در عرصه هایی از قبیل ساخت و بازسازی مسکن محرومین، اشتغال، آزادی زندانیان غیرعمد، رونق تولید و ادیان الهی توسط ۹ کارگروه صورت می گیرد.

وی از اجرای رزمایش کمک های مومنانه در پنچ آذر خبر داد و بیان کرد: این رزمایش در سطح استان و با محوریت قرارگاه مواسات و همدلی که آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج مسئولیت این ستاد را بر عهده دارند، انجام می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز از تهیه ۳۰۰ سری جهیزیه نیز خبر داد و اذعان کرد: ۹۰ سری از این موارد سهم سپاه بوده و بقیه از طریق نهادهای دیگر و خیرین تامین شده است که پنجم آذر برای نوعروسان نیازمند ارسال می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1556

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.